
ده گام برای موفقیت یک شرکت بیمه دیجیتال
بهواسطه تعاملات روزمره دیجیتال، انتظار مصرف کنندگان از نظر سهولت و راحتی کار، خدمات، قدرت انتخاب، سرعتعمل و قیمت رقابتی افزایش یافته است و این روند منجر به رشد اینشورتکها و بیمه دیجیتال شده است.

بهواسطه تعاملات روزمره دیجیتال، انتظار مصرف کنندگان از نظر سهولت و راحتی کار، خدمات، قدرت انتخاب، سرعتعمل و قیمت رقابتی افزایش یافته است و این روند منجر به رشد اینشورتکها و بیمه دیجیتال شده است.

امروز نقش فناوری در صنعت بیمه تا حدی است که بسیاری از شرکتهای بیمه مشغول ساختن واحدی خاص برای اقدامات فناورانه و نوآورانه خود هستند چنان که فناوری را به عنوان ابزاری جدایی ناپذیر از بیمه و پیوستگی آن با تمامی فرآیندهای کسب وکار پذیرفتهاند.

امروز بیمه یکی از صنایعی است که در شمار بیشترین برهم زنندگی در مقایسه با سایر صنایع قرار گرفته است که البته حجم وسیعی از این برهم زنندگیهای کلان مرهون استفاده از فناوری و استقبال مدیران شرکتهای بیمه از دیجیتالی کردن روند عملیاتهای بیمهای است.

استفاده از فناوری برای شرکت های بیمه پیشگام بعضا کاری سخت و دشوار است. چرا که در این میان آنچه بیش از هر امری اهمیت دارد داشتن هدف و موضوعیت خاص برای استفاده از فناوری است. اما داشتن جوابهای های روشن و واضح برای لزوم به کارگیری فناوری از سوی مدیران بیمه میتواند در طرح استراتژی کسب و کار هر شرکتی مفید باشد.

شماره یازدهم مجله اینشورتک از سوی شبکه نوآفرینی پلنت منتشر شد.در این شماره که در قالب 16 صفحه رنگی ارائه شده است به موضوع «تحول دیجیتال و تاثیر آن بر روند کسب وکار بیمه» پرداخته است.

شرکتهای بیمه باید خدمات جدید را از طریق تجربههای بسیار خاصی که شخصیسازی شده و به طور پیوسته در ارتباط با مرکز پشتیبانی هستند ارائه دهند، فارغ از این که مشتری کی و کجا به آن نیاز داشته باشد. در واقع مهمترین رویکرد امروز بیمهگرها تبدیل شدن به شرکت بیمهای همهروزه است!