![](https://plannet.ir/wp-content/uploads/2020/11/change-768x511.jpg)
تغییر یک ضرورت است نه مزیت!
تغییر برای شرکتهای بیمه امری حیاتی است، ضرورتی برای بقا و رشد که مسیر کسب وکار آینده بیمه را در دست میگیرد، به خصوص در دنیای دیجیتالی امروز که فناوری ها نوبهنو عوض می شوند و رویکردها هر روز تغییر میکنند.
تغییر برای شرکتهای بیمه امری حیاتی است، ضرورتی برای بقا و رشد که مسیر کسب وکار آینده بیمه را در دست میگیرد، به خصوص در دنیای دیجیتالی امروز که فناوری ها نوبهنو عوض می شوند و رویکردها هر روز تغییر میکنند.
چتباتها در صنایع مختلف به خصوص در عرصه بیمه و بانکداری کاربرد فراوانی دارند و به روشهای مختلف پیاده و استفاده میشوند. در اولین روش چتباتها میتوانند خیلی ساده و با دستورات if-then و بر اساس درختوارههای تصمیم پیادهسازی شوند.
چینیها چندسالی است که خیز بلندی در صنعت بیمه برداشته اند. اگرچه نگاه سنتی ساختار کمونیستی در این کشور و نظارت مستقیم آن بر این عرصه می توانست فعالیت برای شرکتهای بیمه را محدود کند اما ساختارشکنی ها و فعالیتهای نوآورانه شرکتهای بیمه چینی جایی برای اما و اگرهای بزرگ باقی نگذاشت.
آنچه که دنیای بیمه در چین را پررونق کرده نه فاکتوری مانند جمعیت بالای مردمان آن که درایت استفاده از روش های فناورانه و نوآورانه تازه در رویکردهای سنتی و قدیمی بیمه چین با وجود نظارت سیستم کونیستی بر این فضای پیچیده بود.
اینشورتکهای چینی برای به دست آوردن سهم بیشتر بازار و فرصتهای پیشرو بر نکتهای مهم تأکید دارند. این که داشتن یک مدل کسبوکار خاص و مناسب برای رسیدن به اهداف بلندمدت بسیار حیاتی است
علی رغم پیچیدگیها و چالشهایی که سال جاری برای صنعت بیمه به همراه داشت میتوان اذعان کرد که بیمه درست در لحظه کسب موفقیت ایستاده است. استفادههای جدید از هوش مصنوعی میتواند دوران سخت و غیرقابل پیش بینی کروناویروس را به فرصتی برای بهره گیری از فرصتهای تازه تبدیل کند.
Reverse Pitch یا ارائه وارونه یک رویداد مبتنی بر تقاضای نوآوری و فناوری است که در ان بر خلاف رویدادهای مبتنی بر عرضه، سرمایه گذاران و شرکتهای بزرگ چالشها و نیازهای فناورانه و حوزههای مورد علاقه خود برای سرمایهگذاری را معرفی میکنند.
بهواسطه تعاملات روزمره دیجیتال، انتظار مصرف کنندگان از نظر سهولت و راحتی کار، خدمات، قدرت انتخاب، سرعتعمل و قیمت رقابتی افزایش یافته است و این روند منجر به رشد اینشورتکها و بیمه دیجیتال شده است.
در صنعت بیمه و محصولات بیمهای، تحلیل رفتار مردم به عنوان مشتری، متفاوت با محصولات فیزیکی یا بسیاری از خدمات دیگر است. یکی از تفاوتهای کلیدی در صنعت بیمه این است که سالها است مردم یک یا چند برگ کاغذ را به عنوان نماد بیمهنامهای که خریدهاند، پیش چشم خود میبینند.