آخرین مطالب وبلاگ

سایبر

بیمه سایبری، نیاز امروز دنیای دیجیتال

. درز داده‌های مشتریان و سواستفاده از حریم خصوصی آنها و اطلاعات ممکن است لطمات جبران ناپذیری به بدنه صنایع مختلف ایجاد کند که در این میان استفاده از بیمه حملات سایبری می‌تواند راهکاری برای پیش‌گیری از ریسک‌های احتمالی یا جبران لطمات ناشی از آن باشد.

ادامه مطلب »
بیونیک

مولفه‌های توزیع Bionic در بیمه

در بحبوحۀ بحران کرونا، شرکت‌های بیمه فرصتی برای ایجاد تحول و ارزش پایدار در اختیار دارند؛ اما لازمۀ این امر، اقدام سریع، جسورانه و با دید بلندمدت است. برای بهره‌برداری مثبت از وضعیت نامساعد کنونی، بیمه‌گرها باید از روش توزیع Bionic (بیونیک) بهره‌گیری نمایند

ادامه مطلب »
کرونا

استراتژی دیجیتال در زمان شیوع کرونا

صنعت بیمه دنیا روزگار حساسی را طی می‌کند. شیوع ویروس کرونا و تغییر رفتار مشتریان به سمت گرایش‌های آنلاین در ورای فناوری‌های روز دنیا سبب شد تا صنعت بیمه دنیا بیش از هر زمان دیگر بر روی استراتژی‌های کلان خود تمرکز داشته باشد، به خصوص استراتژی دیجیتال.

ادامه مطلب »
چین

فرصت طلایی اینشورتک در چین

بازار اینشورتک‌ها در چین پیچیدگی‌ها و ویژگی های‌خاص خود را داراست؛ ویژگی‌هایی که درک و شناخت هر کدام از آنها می‌تواند راهکاری مفید برای باقی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بیمه‌ای تلقی شود. همگرایی مؤثر فناوری و صنعت بیمه در کشور چین بازار اینشورتک‌های این کشور را با طیف وسیعی از فرصت ها همراه کرده است.

ادامه مطلب »
بیمه دیجیتال

ارائه بیمه دیجیتال به کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌و‌کارهای کوچک بخش مهمی از اقتصاد جوامع را تشکیل می‌دهند. با این همه، معمولاً نمایندگی‌ها و بازاریاب‌های بیمه، این کسب‌و‌کارها را به‌خاطر کم تلقی‌کردن حق کمیسیون نادیده می‌گیرند و همین امر باعث شده تا بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک تحت پوشش بیمه‌‌های مرتبط قرار نگیرند

ادامه مطلب »
نوآوری

تفاوت نوآوری با تحول در صنعت بیمه

آیا صنعت بیمه به نوآوری نیاز دارد یا تحول؟ آیا بیمه امروز به تحولی اساسی باید فکر کند یا اقدام به فعالیت‌های نوآورانه برای دنیای رقابت زده‌اش کفایت می‌کند؟ معنا و مفهوم اصلی و تفاوت واقعی این دو واژه در چیست؟

ادامه مطلب »
بیمه گری

فواید بیمه گری باز در صنعت بیمه

امروز بیمه گری باز را یکی از مهم‌ترین اقدامات نوآورانه در حوزه تحول دیجیتال تلقی می‌کنند. ارائه خدمات آنلاین به مشتریان از طریق سرویس‌های خاص API می‌تواند زمینه مناسب همکاری و مشارکت کسب و کارهای مختلف با کسب و کار بیمه را فراهم آورد.

ادامه مطلب »
بیمه باز

بیمه گری باز چیست و چه کارکردی دارد؟

بسیاری از شرکت‌های بیمه به این نکته واقف هستند که اکوسیستم‌ها می‌توانند راهکاری مناسب برای مواجهه با برهم‌زنندگی‌های دیجیتالی باشند. همه می‌دانند که اکوسیستم‌ها می‌توانند توانایی شرکت‌های بیمه را برای کسب و‌کاری تازه دوچندان کنند که این امکان از طریق بیمه گری باز ممکن خواهد بود.

ادامه مطلب »
بلاکچین

چالش‌های استفاده از بلاکچین در بیمه (قسمت دوم)

استفاده از فناوری های نوین مانند بلاکچین با مدل کسب و کار خاصی که با خود به دنبال دارد این روزها بیش از هر زمان دیگری صنعت بیمه را به خود مشغول داشته است اما باید توجه داشت که استفاده از بلاکچین آداب و اصول خاص خود را می‌طلبد که عدم توجه به آن می‌تواند شرکت‌های بیمه از آن را با چالش‎های تازه ای همراه سازد.

ادامه مطلب »