
خلق مدل تازه کسب و کار بیمه
در این عصر در حال تغییر خود بیمهگران هم در معرض تغییر و تحول قرار دارند و باید صنعت خودشان را متحول کنند. در نتیجه باید نسل جدیدی در صنعت بیمه متولد شود. اما چطور میتوان این نسل جدید را به وجود آورد؟
در این عصر در حال تغییر خود بیمهگران هم در معرض تغییر و تحول قرار دارند و باید صنعت خودشان را متحول کنند. در نتیجه باید نسل جدیدی در صنعت بیمه متولد شود. اما چطور میتوان این نسل جدید را به وجود آورد؟
در جدیدترین نظرسنجیها «مدیریت تغییر» به عنوان بزرگترین چالش داخلی شناخته شده است که مدیران ارشد بیمه عمر با آن روبرو هستند. در این میان «تجربه مشتری» در رتبه دوم قرار گرفته است. اما چرا احساس فوریت برای تغییر و تعامل بهتر با مشتری افزایش یافته است؟
اینترنت اشیا در بیمه این روزها مبحث پیچیدهای شده است. اینترنت اشیا میتواند یک نیروی تحولآفرین در بیمه باشد و امکان ایجاد مزیت رقابتی را برای اولین شرکتهایی که از این فرصت استفاده میکنند، بهوجود میآورد.
اگر شما نیز از آن دسته مدیران یا فعالان عرصه بیمه هستید که سعی دارید فناوری بلاکچین در بیمه را وارد عرصه کسب و کارتان نمایید لازم است فقط یه یک سوال اساسی جواب بدهید. آیا سازمان شما به استفاده از فناوری بلاکچین نیاز دارد؟
مجله اینشورتک، رسانه نوآوری شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، که تا پیش از این در ۱۶ صفحه در قالب سلسله گزارشهایی از روندهای فناوری در دنیا منتشر می شد در شماره ویژهنامه نوروز ۱۴۰۰ در قطعی متفاوت از قبل در ۱۲۸ صفحه به چاپ رسید.
خطرات در دنیای مدرن با سرعتی بیشتر از راهکارهایی که بیمه ارائه میکند، در حال پدیدار شدن هستند. تغییرات اقلیمی، شیوع کرونا و خطرات سایبری همگی از جمله مواردی هستند که نشان دهند خطرات به سرعت در حال شکلگیری هستند اما صنعت بیمه از این جریان عقب ماندهاست. برای همین است که نوآوری در بیمه امری ضروری به نظر میرسد!
بیمههای عمر، حوادث، بیمه سلامت، بیمه کسبوکار و همه اَشکال مختلف بیمه که این روزها رواج یافتهاند در حقیقت نمایانگر نوآوری در این صنعت هستند. بیمهگران هر بار شاهد دشواریها و خطراتی در زندگی افراد مختلف بودهاند به این فکر افتادهاند که شکل جدیدی از بیمه را به مشتریان خود عرضه کنند.
با ظهور فناوری دیجیتال حوزه درمان و پزشکی نیز متحول شدهاست. در آسیا اکوسیستم بیمه درمان دیجیتال نیز با الهام از این روندهای جهانی در حال رشد است. در حال حاضر بسیاری از استارتاپهای نوظهور نیز وارد بازی شدهاند. بنابراین در این محیط جدید متصدیان بیمه درمان باید با بازیگران دیجیتال رقابت کنند.
خلاف تصور برخی، آنلاین کردن و دیجیتال کردن پوسته ظاهری یا بهکارگیری ابزارهای دیجیتال، تحول دیجیتال نیست. درک این تحول از نشستن پشت ذهن و چشم مشتری آغاز و با فهم همه ابعاد دنیای دیجیتال، دنبال میشود. حرکت روی سطح، پرواز و اوجگیری، در بالا ماندن، قصد فرود، اقدام به پایین آمدن و نشست بر وضع جدید را نیاز دارد.