
چرا تغییر در بیمه سخت است؟
همه میدانند که موفقیت در دنیای کسبوکار امروز که با سرعت تغییر کرده و به سمت آینده حرکت میکند، نیازمند استفاده از فناوریهایی است که سرعت و چابکی را افزایش میدهد. اما با همه این قواعد تغییر در بیمه کار سخت و دشواری است.
همه میدانند که موفقیت در دنیای کسبوکار امروز که با سرعت تغییر کرده و به سمت آینده حرکت میکند، نیازمند استفاده از فناوریهایی است که سرعت و چابکی را افزایش میدهد. اما با همه این قواعد تغییر در بیمه کار سخت و دشواری است.
بیمهگران هنوز هم به سختی به دنبال راه حلی میگردند که بتواند به نیاز مشتریهایشان برای حفاظت از ارزش برند، اعتبار و مالکیت فکری پاسخ بدهد. در واقع امروز ارزش گذاری در بیمه یکی از مهم ترین چالشهای این صنعت به شمار میرود.
درست است که امروز نوآوری در بیمه بسیار اهمیت پیدا کرده است اما بهرغم تلاشهای بسیاری که صورت گرفته، بسیاری از شرکتها هنوز راه درازی دارند تا بتوانند تمامی انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند.
بازار بیمه زندگی و مستمری در حال تحول است. در منطقهای با پتانسیل جمعیتی آسیا، به محض اینکه بیمه زندگی و مستمری به محصول رایجتری در میان عموم مردم تبدیل شود، پتانسیل بسیار بزرگی در بازار ایجاد میشود.
شرکتهای بیمه میتوانند با بلاکچین در بیمه اطلاعات و رکوردهای ثبت فروش بیمهنامهها و تراکنش های خود را بر روی دفتر کل توزیع شده قرار دهند و به صورت محدود به اسامی بیمهگزاران هم دسترسی پیدا کنند.
امروز مدل کسب و کار بیمه از اساس دستخوش تغییرات فراوانی است و بیمهگرانی که بتوانند ارزش جدید و متفاوتی را برای افراد، مشاغل و جوامع در سراسر جهان ارائه دهند، از این پتانسیل استفاده میکنند قادرند خود را برای موفقیتهای بعدی در این صنعت آماده میکنند.
در بیمه سایبری، بیمهگران راهکارهایی را ارائه میکنند که تا چندی پیش اصلا وجود نداشتهاست. در واقع با بیمهای نوظهور روبهرو هستیم. بازار بیمه سایبری به سرعت در حال رشد است. البته خطراتی هم برای بیمهگران در این مسیر وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشند.
در این عصر در حال تغییر خود بیمهگران هم در معرض تغییر و تحول قرار دارند و باید صنعت خودشان را متحول کنند. در نتیجه باید نسل جدیدی در صنعت بیمه متولد شود. اما چطور میتوان این نسل جدید را به وجود آورد؟
در جدیدترین نظرسنجیها «مدیریت تغییر» به عنوان بزرگترین چالش داخلی شناخته شده است که مدیران ارشد بیمه عمر با آن روبرو هستند. در این میان «تجربه مشتری» در رتبه دوم قرار گرفته است. اما چرا احساس فوریت برای تغییر و تعامل بهتر با مشتری افزایش یافته است؟