آخرین مطالب وبلاگ

کرونا

تغییر رفتار مشتریان بعد از شیوع کرونا ​

این روزها با شیوع کرونا مهم‌ترین مسئله هوشیاری نسبت به رفتار مشتریان و تغییرات هر لحظه‌ای خواسته‌های آنها بر مبنای شاخص ترس است. آشنایی با تغییر رفتار مشتری می‌تواند شرکت‌های بیمه را در تولید محصولاتی شخصی‌سازی‌شده و سفارشی یاری دهد. 5 عامل رفتاری مهم که می‌تواند مفاهیم بسیار قابل توجهی برای شرکت‌های بیمه داشته باشد.

ادامه مطلب »
اکوسیستم

کسب موفقیت در دنیای اکوسیستم‌ها

آسیا در مرکز نوآوری‌های دیجیتالی و تکنولوژیکی قرار دارد که این امر کسب و کارهای متعارف این قاره را با چالشی بزرگ مواجه کرده است. برای مقابله با این چالش‌ اکثر شرکت‌ها به دنبال تحول دیجیتال هستند و بهترین راه‌حل برای ایجاد این تحول، اتخاذ رویکرد مبتنی بر خلق اکوسیستم است.

ادامه مطلب »

چرا نوآوری در بیمه کند است؟ (2)

در بسیاری از موارد عدم موفقیت در روند ایجاد نوآوری در سازمان به روند استفاده از فناوری دیجیتال ربطی ندارد. چرا که مشکل جای دیگری است. در رهبری سازمان و نیرویی که نمی تواند برای دویدن برای رسیدن به خط پایان ماهیچه هایی قوی ندارد.

ادامه مطلب »
کند

چرا نوآوری در بیمه کند است؟ (1)

امروز شرکت‌های بیمه با عوامل بازدارنده بسیاری رو به رو هستند که آنها را از موازنه میان نیاز به نوآوری در جهت تقویت وضعیت موجود برای حفظ تعادل در مقابل رقبا در برابر متفاوت بودن در دراز مدت باز می‌دارد.

ادامه مطلب »
نوآوری دیجیتال

مدل عملیاتی، چالش اصلی نوآوری دیجیتال

گاهی نوآوری دیجیتال در همه شرکت‌های بیمه با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان جوابگو نیست. نه فرصت تازه‌ای، نه پیشگامی در صدر جدول بیمه‌گران و نه سودی چندان از میزان سرمایه‌ای که صرف کرده‌اند. مشکل معلوم است. یک مدل عملیاتی قدیمی که سازمان به آن وفادار است!

ادامه مطلب »
اکوسیستم

تأثیر اکوسیستم دیجیتال بر صنعت بیمه

مطالعات اخیر در روند تحولات بیمه گواه بر حقیقت بزرگی است: هیچ شرکت بیمه‌ای مانند یک جزیره تک و تنها وسط اقیانوس‌های بیکران نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد بلکه نیاز دارد با مجموعه جزایر دیگر ارتباط بگیرد، مجموعه جزایری که ما امروز آنها را به اسم اکوسیستم دیجیتالی صنعت بیمه می‌شناسیم.

ادامه مطلب »
بلاکچین

بلاکچین در بیمه چه کار می‌کند؟

با آمدن ویروس کرونا بحث استفاده از فناوری‌های تازه بیش از پیش داغ شد و چه بسا که در این میان بلاکچین بیشتر از هر زمانی در باور اهالی بیمه نفوذ کرد، زنجیره بلوک‌هایی که امید می رود به عنوان ابزار تازه اینشورتک بتواند به زودی صنعت بیمه را دگرگون کند.

ادامه مطلب »
داده درآمدزایی

اینشورتک‌‌ها و درآمدزایی از داده‌ها

اینشورتک‌ها که زمانی تهدیدی بزرگ برای شرکت‌های بیمه تلقی می‌شدند امروز بزرگ‌ترین یاری‌رسان شرکت‌های بیمه سنتی در دنیا برای رسیدن به منافع بیشتر از داده‌ها هستند. در واقع اینشورتک‌ها را می‌توان همچون کلیدی برای آزادسازی سود موجود در داده‌های شرکت‌های بیمه دانست.

ادامه مطلب »