آخرین مطالب وبلاگ

چالش
بلاگ

چالش‌های صنعت بیمه در مسیر دیجیتال

شرکت‌های بیمه برای مدت‌ها، استفاده از فرصت‌ها در حوزه دیجیتال را نادیده می‌گرفتند. با این حال، این روند طی سالیان اخیر کاملا تغییر کرده است. در واقع همانند صنایعی مانند خرده‌فروشی و بانکداری، تحول دیجیتال، قواعد بازی در صنعت بیمه را به سرعت تغییر داده‌ است.

ادامه مطلب »
لیموناد
بلاگ

شرکت بیمه لیموناد چطور راه اندازی شد؟ (2)

لیموناد که در روزهای نخست فقط در نیویورک فعالیت داشت، در مدتی کمتر از دو سال بعد از تأسیس توانست بازار بیمه 24 ایالت آمریکا با نزدیک به نیم‌میلیون مشتری را در اختیار بگیرد و حدود 50 میلیارد دلار ارزش بیمه‌شده را تحت پوشش خود قرار دهد.

ادامه مطلب »
لیموناد
بلاگ

شرکت بیمه لیموناد چطور راه‌اندازی شد؟ (1)

دنیل شریبر و شای وینینگر دو مرد جوان با سابقه‌ای درخشان در فناوری اطلاعات و کسب و کار روزی بدون این که ذره‌ای اطلاعات از صنعت بیمه داشته باشند، شرکت بیمه لیموناد را تاسیس کردند، شرکتی که امروز با بالاترین میزان نوآوری در صدر جدول اینشوورتک‎های دنیا جا دارد.

ادامه مطلب »
بلاکچین
یادداشت

راز موفقیت بلاکچین در بیمه

می‌دانید راز موفقیت بلاکچین در بیمه چیست؟ آن‌هایی که در صنعت بیمه بلاکچین را به کار گرفتند و توانستند با استفاده از این فناوری نوین تجربه مشتری خاصی بسازند نه تخصص خاصی در این نوپای تازه به دوران رسیده داشتند و نه سرمایه‌ای زیاد. راز موفقیت پیاده‌سازی مدل کسب و کار بلاکچینی آن‌ها فقط یک نکته است. کار گروهی!

ادامه مطلب »
هزینه
بلاگ

کاهش هزینه، مأموریت بزرگ اینشورتک

خلق ارزش از طریق کاهش هزینه‌ها را شاید بتوان مهم‌ترین رویکرد اینشورتک‌های امروزی در صنعت بیمه تلقی کرد. فناوری که زمانی خود رویکردی هزینه‌ساز در صنعت بیمه تلقی می‌شد امروز در پیشبرد فرآیندهای عملیاتی کسب‌وکار و کاهش هزینه‌ها نقشی تعیین‌کننده به خود گرفته است.

ادامه مطلب »
قهرمان دیجیتال
بلاگ

قهرمانان دیجیتال صنعت بیمه

سال‌ها عدم اطمینان در مورد نحوۀ دیجیتال‌کردن و هزینه‌های مربوطه باعث شده بسیاری از بیمه‌ها نتوانند گام‌های جسورانه‌ای بردارند. اما تحقیقات اخیر گروه مشاوره بوستون نشان داد که سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال در شرکت‌های بیمه به سرعت، رضایت مشتری و بازگشت سرمایه ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب »
مدیریت ریسک
یادداشت

بیمه، مدیریت ریسک نیست!

امروز خیلی از مردم حتی درکی درستی از واقعیت‌های عملکرد شرکت‌های بیمه ندارد و شاید به ندرت کسی را بتوان پیدا کرد که معنای دقیق بیمه را به درستی درک کرده باشد. جواب همه فقط یک جمله است: «بیمه از مشتری‌ها موقع بروز سوانح حمایت می‌کند.» اما معنای دقیق واژه حمایت تا کجاست؟ حمایتی که شرکت‌های بیمه باید داشته باشند چه تعریفی دارد؟

ادامه مطلب »
رویداد وارونه
یادداشت

رویداد وارونه پلنت، فرصتی برای خلق نوآوری

برگزاری رویداد وارونه (Reverse Pitch) به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند مساله‌های منتخب خود را با صدای بلند در میدان شهر فریاد کنند تا این مساله‌ها و نیازها به گوش تیم‌های استارت‌آپی، شرکت‌های دانش‌بنیان، خبرگان و نخبگان، دانشگاهیان، خوش‌فکران صنعت بیمه و هر کسی که ادعا و توان بازی در میدان نوآوری دارد، برسد.

ادامه مطلب »