نوآوری در بیمه اصول دارد!
تمامی شرکتهای بیمه برای رسیدن به نقطه اوج فناوری و نوآوری در سازمان در تلاش هستند اما اغلب آنها هسته و زیرساختی منسجم و پایدار و مقرون به صرفه برای پشتیبانی و تأمین بودجه اقدامات نوآورانه خود ندارند
تمامی شرکتهای بیمه برای رسیدن به نقطه اوج فناوری و نوآوری در سازمان در تلاش هستند اما اغلب آنها هسته و زیرساختی منسجم و پایدار و مقرون به صرفه برای پشتیبانی و تأمین بودجه اقدامات نوآورانه خود ندارند
در صنعت بیمه «داده» یک دارایی مهم و ارزشمند اما دستنخورده تلقی میشود. امروزه بیمهگرها با دادههای واقعی سروکار دارند و چگونگی بهرهبردای از آن با استفاده از تکنولوژیهای جدید، وجه تمایزی میان رقبای این صنعت خواهد بود.
بیمهگرها در حال گذار از دادههای گسترده گروهی به سمت مجموعه دادههای واقعی و مختص هر مشتری هستند. پایش مداوم رفتار و تعاملات مشتری برای قیمتگذاری پویا، بازیوار کردن رفتارهای قابل پیشبینی مشتری بهمنظورکاهش خطرات، ارائه مشاوره و خدمات با ارزشافزوده برای جلوگیری از ضرر، همگی راهحلهای شخصی سازی هستندکه فقط با حفظ تعامل دائمی با مشتری میسر میشوند.
به کارگیری دادهها در فرآیندهای سازمانی صرفاً به استفاده از فناوری برای تجزیه و تحلیل حجم بالای آنها خلاصه نمیشود. امروز شرکتهای بیمهای که مایل هستند نامشان در میان بزرگان دادهمحور ثبت شود به ابزاری بیش از فناوری روز نیاز دارند. به یک نقشه راه جامع!
پیادهسازی استراتژیهای دیجیتال در شرکتهای بیمه الزاماتی دارد که رعایت آنها سبب موفقیت این شرکتها میشود.در ادامه به ده روند اینشورتک اشاره میشود.
شرکتهای بیمه در رویارویی با اینشورتکها و استارتآپها باید به نکات خاصی توجه داشته باشند، نکاتی که میتواند شرکتهای بیمه را در مسیر تغییر نگرش بسیار سنتیشان یاری کند و مسیر حرکت درست در روند همکاری و مشارکت با اینشورتکها را به آنها نشان دهد.
میان شرکت های بیمه می توانند با در اختیار قرار دادن حجم زیادی از داده ها در یک مدل همکاری صحیح به استفاده از قابلیت های فناوری اینشورتک ها چشم داشته باشند. در واقع استارتآپها میتوانند پلی بین رویکردهای قدیم و جدید در صنعت بیمه باشند.
بیمهگرها از رویکردهای متنوعی برای پیادهسازی تحول دیجیتال استفاده میکنند. این امر در رشته مسئولیت نیز غالبا بهواسطه پلتفرمهای مشارکتی یا بهصورت مستقل و از طریق استارتاپهای شرکت بیمه انجام میشود. در ادامه، پس از مروری بر فناوریهای رایج در تحول دیجیتال بیمه مسئولیت، به مثالهایی از تجربیات مختلف در این رشته پرداخته میشود.
این روزها بیشتر شرکتهای بیمه در ورای استفاده از فناوریهای تازه در پی تبدیل شدن به برهمزنندههای دیجیتالی صنعت خود هستند اما در بیشتر اوقات نقشههای آنها با موفقیت همراه نیست چرا که مدل عملیاتی آنها برای اقدامات نوآورانه سازگاری ندارد، مدلهای عملیاتی قدیمی که نمیتواند سرعت و انعطاف پذیری لازم را در محیطهای دیجیتالی پرسرعت داشته باشند.