آخرین مطالب وبلاگ

قهرمان دیجیتال
بلاگ

قهرمانان دیجیتال صنعت بیمه

سال‌ها عدم اطمینان در مورد نحوۀ دیجیتال‌کردن و هزینه‌های مربوطه باعث شده بسیاری از بیمه‌ها نتوانند گام‌های جسورانه‌ای بردارند. اما تحقیقات اخیر گروه مشاوره بوستون نشان داد که سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال در شرکت‌های بیمه به سرعت، رضایت مشتری و بازگشت سرمایه ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب »
مدیریت ریسک
یادداشت

بیمه، مدیریت ریسک نیست!

امروز خیلی از مردم حتی درکی درستی از واقعیت‌های عملکرد شرکت‌های بیمه ندارد و شاید به ندرت کسی را بتوان پیدا کرد که معنای دقیق بیمه را به درستی درک کرده باشد. جواب همه فقط یک جمله است: «بیمه از مشتری‌ها موقع بروز سوانح حمایت می‌کند.» اما معنای دقیق واژه حمایت تا کجاست؟ حمایتی که شرکت‌های بیمه باید داشته باشند چه تعریفی دارد؟

ادامه مطلب »
رویداد وارونه
یادداشت

رویداد وارونه پلنت، فرصتی برای خلق نوآوری

برگزاری رویداد وارونه (Reverse Pitch) به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند مساله‌های منتخب خود را با صدای بلند در میدان شهر فریاد کنند تا این مساله‌ها و نیازها به گوش تیم‌های استارت‌آپی، شرکت‌های دانش‌بنیان، خبرگان و نخبگان، دانشگاهیان، خوش‌فکران صنعت بیمه و هر کسی که ادعا و توان بازی در میدان نوآوری دارد، برسد.

ادامه مطلب »
داده
بلاگ

داده در بیمه باید خوب باشد!

داده خوب است اما هر داده‌ای نه! داده فقط زمانی مفید و کارآمد است که داده خوب باشد. این که داده از چه منبعی تغذیه می‌شود مهم نیست یعنی داده با منبع بیرونی یا داخل سازمانی مسئله نیست بلکه چالش شرکت‌های بیمه در استفاده از داده‌ها به داشتن اطلاعات دقیق و روشن از مشتریان است.

ادامه مطلب »
تحول
بلاگ

محرک‌های تحول دیجیتال در بیمه

در عصر دیجیتال تحول در صنعت بیمه معنای خصی دارد. تحول مفید یعنی حرکت از سمت یک فروش بدون ارتباط محصول‌محور به سمت فروشی با حداکثر میزان فروش و مشتری‌محور که تجربه مشتری بیش از هر امری ارجحیت دارد.

ادامه مطلب »
یادگیری ماشین
بلاگ

استفاده از یادگیری ماشین در بیمه

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فصل تازه‌ای برای کتاب کهنه و قدیمی صنعت بیمه خواهد بود. یادگیری ماشین که امروز آن را به یکی از جوانب اصلی هوش مصنوعی می‌شناسیم ابزاری است که می‌تواند با پیش‌بینی‌های لازم از جوانب هر ریسکی شرکت‌های بیمه را برای مواجه با رویکردهای احتمالی آماده کند.

ادامه مطلب »
یادداشت

با تجربه مشتری برنده دنیای بیمه باشید!

اغلب در بیمه به‌خصوص در بیمه تجاری فکر می‌کنیم همین که مشتری تصمیم به خرید بیمه‌نامه از شرکت بیمه ما گرفت یعنی ما برنده بزرگ هستیم و در برابر رقبا در بازار به‌شدت رقابتی بیمه برده‌ایم. اما اشتباه می‌کنیم!

ادامه مطلب »