
شماره یازدهم مجله اینشورتک منتشر شد
شماره یازدهم مجله اینشورتک از سوی شبکه نوآفرینی پلنت منتشر شد.در این شماره که در قالب 16 صفحه رنگی ارائه شده است به موضوع «تحول دیجیتال و تاثیر آن بر روند کسب وکار بیمه» پرداخته است.
شماره یازدهم مجله اینشورتک از سوی شبکه نوآفرینی پلنت منتشر شد.در این شماره که در قالب 16 صفحه رنگی ارائه شده است به موضوع «تحول دیجیتال و تاثیر آن بر روند کسب وکار بیمه» پرداخته است.
شرکتهای بیمه باید خدمات جدید را از طریق تجربههای بسیار خاصی که شخصیسازی شده و به طور پیوسته در ارتباط با مرکز پشتیبانی هستند ارائه دهند، فارغ از این که مشتری کی و کجا به آن نیاز داشته باشد. در واقع مهمترین رویکرد امروز بیمهگرها تبدیل شدن به شرکت بیمهای همهروزه است!
این روزها محصولات و خدمات بیمهای بیش از هر زمان دیگری تعاملی، یکپارچه و شخصی شدهاند. چرا که شرکتهای بیمه از واسطهای دیجیتالی جدید در خودروها، خانهها، وسایل شخصی و محل کار برای تغییر نوع ارتباط خود با مشتریان استفاده میکنند.
با توجه به نقشی که امروز فناوری در زندگی مردم دارد، منطقی به نظر میرسد که ما فناوری را رویکردی شخصی در نظر بگیریم و انتظار زیادی از آن داشته باشیم. اما آیا فناوری اطلاعات مشکلات را حل و زندگی ما را آسانتر میکند یا این کار پیچیدگی بیشتری را برای زندگی ما ایجاد مینماید؟
امروز مشتری معنای دیگری در عرصه صنعت بیمه پیدا کرده است. حالا تغییرات عمده رفتاری در میان کسانی که در صنعت بیمه به عنوان مصرفکننده صرف شناخته میشدند – تغییراتی که باید آنها را در ادامه و به تبع پیشرفتهای سریع فناوری دیجیتال دانست- حالا فرصتهای تازهای برای بیمهگران هوشمند امروزی به دست میدهد.
شرکتهای بیمه باید بازاریابی هوشمند را در مرکز توجه خود قرار دهند و رو به سوی کانالها و پیغامهایی حرکت کنند که اثربخشی برند آنها را در روزهای بحران نشان دهد. در واقع بزرگترین چالش در این روزها چگونگی درک مشتریان است.
در شرکتهای بیمهای، برای دستیابی به نوآوری، بر دو توصیه اساسی باید تاکید کرد: یکی، کم کردن هر چه بیشتر فاصله با مشتری نهایی و از چشم او دیدن نیاز و محصول بیمهای و دومی، هر چه بیشتر به تصویر کشیدن عدد و رقمها و به زبان نمودار و دادهها صحبت کردن.
آمارهای جهانی نشان میدهد که روند صعودی سرمایهگذاری روی استارتاپ های بیمهای طی یک سال گذشته نه کم شده که حتی بیشتر نیز شده است. چطور میتوان این روند صعودی را توجیه کرد و چه محرکهایی در این زمینه دخیل هستند؟
امروزه بیشتر شرکتهای بزرگ، استراتژی اکوسیستم را در پیش گرفتهاند. این پژوهش با بررسی بیش از 550 شرکت دریافت که، فعالترین شرکتها در کسب ارزش از اکوسیستمها در حوزههای بانکداری، بیمه، تکنولوژی و خردهفروشی هستند. با این همه، اکوسیستمها شکل و اندازه متفاوتی دارند و شامل مدلهای کسبوکار مختلفی میشوند.