
کاربرد اینترنت اشیا در بیمه
اینترنت اشیا در بیمه این روزها مبحث پیچیدهای شده است. اینترنت اشیا میتواند یک نیروی تحولآفرین در بیمه باشد و امکان ایجاد مزیت رقابتی را برای اولین شرکتهایی که از این فرصت استفاده میکنند، بهوجود میآورد.

اینترنت اشیا در بیمه این روزها مبحث پیچیدهای شده است. اینترنت اشیا میتواند یک نیروی تحولآفرین در بیمه باشد و امکان ایجاد مزیت رقابتی را برای اولین شرکتهایی که از این فرصت استفاده میکنند، بهوجود میآورد.

مجله اینشورتک، رسانه نوآوری شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، که تا پیش از این در ۱۶ صفحه در قالب سلسله گزارشهایی از روندهای فناوری در دنیا منتشر می شد در شماره ویژهنامه نوروز ۱۴۰۰ در قطعی متفاوت از قبل در ۱۲۸ صفحه به چاپ رسید.

خطرات در دنیای مدرن با سرعتی بیشتر از راهکارهایی که بیمه ارائه میکند، در حال پدیدار شدن هستند. تغییرات اقلیمی، شیوع کرونا و خطرات سایبری همگی از جمله مواردی هستند که نشان دهند خطرات به سرعت در حال شکلگیری هستند اما صنعت بیمه از این جریان عقب ماندهاست. برای همین است که نوآوری در بیمه امری ضروری به نظر میرسد!

بیمههای عمر، حوادث، بیمه سلامت، بیمه کسبوکار و همه اَشکال مختلف بیمه که این روزها رواج یافتهاند در حقیقت نمایانگر نوآوری در این صنعت هستند. بیمهگران هر بار شاهد دشواریها و خطراتی در زندگی افراد مختلف بودهاند به این فکر افتادهاند که شکل جدیدی از بیمه را به مشتریان خود عرضه کنند.

با ظهور فناوری دیجیتال حوزه درمان و پزشکی نیز متحول شدهاست. در آسیا اکوسیستم بیمه درمان دیجیتال نیز با الهام از این روندهای جهانی در حال رشد است. در حال حاضر بسیاری از استارتاپهای نوظهور نیز وارد بازی شدهاند. بنابراین در این محیط جدید متصدیان بیمه درمان باید با بازیگران دیجیتال رقابت کنند.

همهگیری کرونا و سایر چالشهای موجود باعث شده است تا بیمهگران در کنار دستوپنجه نرم کردن با چالشهای موجود، خود را برای رویارویی با چالشها و فرصتهای بلندمدت آماده کنند. در این میان جهت مقابله با این چالشها، پنج حوزه وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر بیمهگران و شروع فرآیند دیجیتالسازی است.