مدیرعامل پلنت در گفتگو با رسانه راه پرداخت: همکاری برد-برد، کلید توسعه و اثرگذاری در اکوسیستم اینشورتک است

با انتصاب ارشد حسینی به‌عنوان مدیرعامل پلنت، این مجموعه وارد فصل تازه‌ای از فعالیت خود در حوزه فناوری بیمه یا اینشورتک شد. حسینی که پیش‌تر مدیریت شتاب‌دهی پلنت را برعهده داشت، در گفت‌وگویی با راه پرداخت از برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود برای توسعه پلنت، گسترش دامنه اثرگذاری استارتاپ‌ها و عمق بخشیدن به نقش این مجموعه در اکوسیستم بیمه و سلامت سخن گفت.

توسعه اثرگذاری و گسترش نقش در اکوسیستم بیمه و سلامت

ارشد حسینی در پاسخ به پرسش راه پرداخت درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت پلنت، گفت: «در کوتاه‌مدت برنامه‌مان این است که وسعت کار استارتاپ‌هایمان و دامنه اثرگذاری آنها را بیشتر کنیم. بتوانیم به تعداد بیشتری از افراد تأثیر بگذاریم و ارتباطاتمان را گسترده‌تر کنیم تا استارتاپ‌هایمان در نگاه به بازار هدف و ذی‌نفعانشان، هویت‌های مؤثرتری داشته باشند و بیشتر مورد مراجعه و اقبال جامعه هدف قرار بگیرند.»

او ادامه داد: «هم‌زمان با این، سعی می‌کنیم نقش‌آفرینی خودمان را در اکوسیستم بیمه، مالی و سلامت گسترش بیشتری دهیم. کار کردن بیشتر در این حوزه با ترکیبی از فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی در لایه شتاب‌دهی اتفاق خواهد افتاد. یعنی از یک‌سو، سبد فعلی استارتاپ‌ها و پروژه‌هایی که درگیرشان هستیم را توسعه می‌دهیم و از سوی دیگر جایگاه خود را با مشارکت بیشتر در اکوسیستم بیمه تقویت خواهیم کرد.»

به گفته حسینی، هدف پلنت در این مسیر، «تثبیت جایگاه رهبری فکری در لایه اینشورتک یا فناوری بیمه» و حرکت به سمتی است که «تمام سرویس‌ها و استارتاپ‌هایی که شکل می‌گیرند، در جهت بهینه‌سازی مسیر زندگی و تجربه مشتریان و ذی‌نفعان» باشند.

همکاری به جای رقابت؛ کلید افزایش سهم بازار

مدیرعامل پلنت درباره برنامه پلنت برای افزایش سهم خود در بازار اینشورتک و جذب مشتریان جدید، بر اهمیت همکاری‌های برد-برد تأکید کرد و توضیح داد: «واقعیت این است که شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی کشور، نشانه‌ای از ضرورت همکاری دارد. ما باید روی مدل‌های همکاری برد-برد کار کنیم، استارتاپ‌ها و بازیگران مختلف را وارد این جریان کنیم و رهبری این بستر را به دست بگیریم تا بتوانیم فضای همکاری را خلق کنیم.»

او با تشریح ذی‌نفعان این همکاری گفت: «این ذی‌نفعان می‌توانند شرکت‌های فناور، شرکت‌های بیمه، نهادهای مالی یا گروه‌هایی باشند که کار مطالعاتی انجام می‌دهند. خلق این همکاری باعث افزایش دامنه تأثیر پلنت و عمومی‌سازی و فراگیرشدن خدماتش می‌شود. در روش‌های کلاسیک‌تر مثل جنگ قیمتی یا ورود با هزینه مارکتینگ زیاد، بازدهی پایینی در فضای فعلی کشور داریم؛ اما همکاری، باعث کاهش هزینه تمام‌شده در کل زنجیره و به ثمر رسیدن نتایج پایدارتر می‌شود.»

او افزود: «در همین راستا، قصد داریم زنجیره همکاری خود را توسعه دهیم، با استارتاپ‌های مختلف کار کنیم و روی محصولات یا مفاهیم مشترک تمرکز کنیم. تجمیع خدمات و ادغام بخش‌های مختلف از استارتاپ‌های متفاوت به ما کمک می‌کند نیاز مشتریان را بهتر درک کنیم و پاسخ دقیق‌تری به آنها بدهیم. این همان جایی است که می‌توانیم برنده این مسیر باشیم و برنامه‌مان هم دقیقاً در همین جهت است.»

حرکت به‌سوی آینده با تکیه بر تجربه گذشته

حسینی درباره مسیر آینده پلنت گفت: «شاید توصیف مسیر آینده در یک جمله کمی سخت باشد، اما می‌توانم بگویم ما در مسیر کشف آینده حرکت می‌کنیم، با فانوسی که از گذشته در دست داریم. نه می‌توانیم خیلی امیدوارانه و بدون توجه به تجربه‌ها به آینده نگاه کنیم، نه می‌توانیم گذشته را نادیده بگیریم. این تلفیق تجربه و امید است که راه را روشن می‌کند.»

او ادامه داد: «ما باید این فانوس را جلوی خودمان بگیریم تا بتوانیم حرکت کنیم. حرکت در مسیر آینده، با امید به کشف آن آینده، شاید مهم‌ترین برنامه‌ای باشد که داریم.»

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

https://plannet.ir/?p=12447