پلنت

کمک پلتفرم‌های پرداخت به شرکت‌های بیمه

پرداخت‌ها معمول‌ترین نقطه اتصال بین بیمه‌گرها و بیمه‌گزارها هستند و فرصتی عالی برای استفاده از قدرت دیجیتالی به شمار می‌آیند. در حالی که اغلب شرکت‌های بیمه نوعی از گزینه پرداخت دیجیتالی را به مشتریان ارائه می‌دهند هنوز بسیاری از شرکت‌ها از مزایای کامل یک پلتفرم پرداخت مبتنی بر بیمه استفاده می‌کنند. اما پلتفرم‌های پرداخت چطور به کمک صنعت بیمه می‌آیند و چه منافعی دارند؟

 

پرداخت دیجیتالی حق بیمه‌ها

پرداخت حق بیمه به عنوان ساده‌ترین راه تعامل بیمه‌گزاران با شرکت بیمه، فرصتی منحصر به فرد به بیمه‌گر می‌دهد تا بیشتر با مشتریان خود درگیر شود و گزینه‌های مختلفی برای روش‌های پرداخت، زمان‌بندی و کانال‌های ارتباطی فراهم کند. یک ارائه‌دهنده پرداخت‌های مبتنی بر بیمه باید بتواند به راحتی در سیستم‌های اصلی شرکت بیمه ادغام شود، کارایی عملیاتی را بهبود ببخشد و با استاندارهای امنیتی پرداخت و مقررات خاص صنعت مطابقت داشته باشد.

 

پرداخت دیجیتالی خسارت‌نامه‌ها

خسارت‌نامه‌ها نقشی مهم در حفظ مشتری ایفا می‌کنند چنان که در میان اهالی صنعت بیمه لحظه دریافت خسارت‌نامه از سوی مشتری به «لحظه حقیقت» شهرت دارد. اگر یک بیمه‌گزار از تجربه اعاده خسارت‌نامه خودش راضی نباشد – به سبب سرعت حل و فصل جریان که اولین و مهم‌ترین عامل مقبولیت به شمار می‌رود – ممکن است به فکر تغییر شرکت بیمه بیفتد. پرداخت‌های دیجیتالی خسارت‌نامه‌ها ساده‌ترین و موثرترین روشی است که یک شرکت بیمه می‌تواند برای تسریع فرآیند پرداخت از آن استفاده کند و پرداخت‌ها را به روزها و هفته‌ها زودتر از انتظار بیمه‌گذار برساند. رضایت حاصل از این اقدام به وفاداری بیمه‌گذار می‌انجامد.

 

 

مزایای استفاده از پلتفرم‌های پرداخت

استفاده از پلتفرم های پرداخت مزایای بسیاری برای شرکت های بیمه دارد. بماند که این پلتفرم ها برای بیمه گزار نیز خالی از لطف نیستند. تسریع در انجام عملیات های بیمه ای و کاهش هزینه های معمول از مهم ترین مزایای این مدل کسب و کار برای طرفین است. در این جا به دیگر مزایای پلتفرم های پرداخت برای شرکت های بیمه اشاره شده است:

 

1) افزایش ماندگاری مشتری

  • حق بیمه‌ها

یادآوری زمان پرداخت به مشتری.

ارائه فرصت به مشتری برای تجدیدنظر به صورت خودکار.

مجاز بودن خرید از طریق کانال‌های ترجیحی مشتریان.

ایجاد یک تجربه ارزش افزوده برای بیمه‌گذارانی که برای پرداخت‌ها به نوعی ارتباط نیاز دارند.

 

 

  • خسارت‌نامه‌ها

مجاز بودن بیمه‌گذاران برای شروع فرآیند بازسازی و بازیابی زودتر از زمان بازرسی کارشناسان.

پرهیز از تاخیرهای پستی و بانکی و…

ارسال پرداحت ها از طریق کانال‌های ترجیحی مشتریان.

پرداخت خودکار وجود برای گروه‌های خاص.

 

 

2) کاهش هزینه‌های غیر ضروری

  • حق بیمه‌ها

کاهش پرداخت‌های از دست رفته و بدون تمدید مدت.

پرداخت هزینه پردازش کارت‌های اعتباری از طریق شرکت ثالث ارائه‌دهنده.

کاهش زمان تطبیق.

پرهیز از هزینه‌های جریمه عدم قبول با حذف داده‌های پرداخت از شبکه.

 

  • خسارت‌نامه‌ها

کاهش هزینه‌های روزمره (اجاره اتومبیل، اقامت و …)

کاهش ریسک دعاوی حقوقی مانند هزینه‌های حقوقی و پرداخت‌های بالاتر.

حذف تمامی هزینه‌های کنترل دستی.

ابراز مسئولیت زیست‌محیطی با کاهش مصرف کاغذ و کم شدن هزینه‌ها.

 

 

3) به حداقل رساندن ریسک و دسترسی

  • حق بیمه‌ها  و خسارت‌نامه‌ها

کاهش خطر نفوذ داده‌ها و محافظت از اطلاعات شخصی بیمه‌گذاران از طریق نگهداری تمامی اطلاعات پرداختی روی شبکه و استفاده از یک ارائه‌دهنده ثالت که داده‌های حساس را توکن می‌کند.

ساده سازی الزامات امنیتی پرداخت‌های اعتباری چرا که شرکت ثالث ارائه‌دهنده بیشترین میزان ریسک‌ها را در نظر می‌گیرد و اقدامات احتیاطی را در بالاترین سطح انجام می‌دهد.

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]