پلنت
شرکت‌های بیمه چطور با کمک نوآوری خود را برای تغییرات سریع آینده آماده می‌کنند؟ ​

نوآفرینی به سبک اینشورتک

تکامل سریع صنعت بیمه با یکپارچه سازی اتوماسیون، سیستم‌های یادگیری عمیق و تحلیل داده تقویت خواهد شد. درست است که هیچ کس نمی تواند دقیقا پیش بینی کند که بیمه در سال ۲۰۳۰ چه طور خواهد بود اما در حال حاضر بیمه گرها می توانند گام های متعددی برای آماده شدن در راستای تغییر بردارند و از اینشورتک ها برای رسیدن به اهداف خود در دهه بعدی استفاده کنند. شبکه نوآفرینی پلنت در این مطلب شما را با اقدامات اساسی شرکت های بیمه، کارگزاری‌های بیمه و نمایندگان بیمه برای همسویی با اینشورتک و گرایش های آن طی ده سال دیگر آشنا می کند.

آگاهی از فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی و گرایش های مربوط به آن

اگر چه تغییرات اساسی در این صنعت، تکنولوژی محور در نظر گرفته می‌شوند اما پرداختن به آن‌ها فقط در حوزه‌  IT نیست. بلکه اعضای هیات‌مدیره و تیم‌های ارتباط با مشتری شرکت‌های بیمه باید زمان و منابع را صرف درک عمیق فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی کنند.

بیشتر بخوانید: لینک

توسعه و شروع اجرای یک برنامه استراتژیک منسجم

شرکت‌های بیمه باید بر اساس بینش به دست آمده از تجزیه و تحلیل های هوش مصنوعی تصمیم بگیرند که چگونه از فناوری برای پشتیبانی از استراتژی کسب وکار خود استفاده کنند.

در حال حاضر بعضی از شرکت‌های بیمه اقدام به اتخاذ رویکردهای نوآورانه مانند راه اندازی شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر، کسب مالکیت استارتاپ‌های اینشورتک و  ایجاد شراکت با موسسات دانشگاهی پیشرو می کنند. شرکت‌های بیمه باید دیدگاه شان در زمینه سرمایه‌گذاری را توسعه دهند و برای آن برنامه‌ای جامع داشته باشند.

ایجاد و اجرای یک استراتژی جامع داده

داده ها به سرعت به یکی از ارزشمندترین دارایی ها برای هر سازمانی تبدیل می شوند و این مساله در صنعت بیمه هیچ تفاوتی با سایر صنایع ندارد: این که شرکت‌های بیمه چطور به شناسایی، تعیین کمیت،موقعیت یابی و مدیریت ریسک می پردازند همگی براساس حجم و کیفیت داده هایی که از زندگی شخصی خریدار بیمه به دست می آیند پیش بینی می شوند.

اکثر فناوری‌های هوش مصنوعی زمانی که حجم بالایی از داده‌ها را از منابع مختلف در اختیار دارند عملکرد بهتری خواهند داشت. بنابراین بیمه گرها باید با توجه به داده‌های داخلی و خارجی یک استراتژی سازمان‌یافته و اجرایی ترتیب دهند.

چالش واقعی، رسیدن به روشی مقرون‌به‌صرفه برای دسترسی به داده ها خواهد بود. از آنجا که اکوسیستم داده‌های خارجی در حال گسترش است، احتمالا این داده ها بسیار پراکنده باقی خواهد ماند و شناسایی داده‌های با کیفیت بالا با هزینه معقول بسیار دشوار خواهد بود. به طور کلی، استراتژی داده باید شامل روش های مختلفی برای دستیابی و دسترسی ایمن به داده‌های خارجی و همچنین راه‌هایی برای ترکیب این داده‌ها با منابع داخلی باشد. استارتاپ‌های حوزه اینشورتک باید یک استراتژی جامع داشته باشند که می‌تواند شامل کسب مستقیم ذخایر داده و ارائه دهندگان آن، کسب مجوز از منابع، استفاده از API های دسترسی به داده، و مشارکت‌ها با کارگزاران داده‌ها باشد.

ایجاد زیرساخت های تکنولوژی

پیشرفت در اینشورتک به استعداد و مهارت های ذهنی مناسب نیاز دارد. نسل بعدی کارمندان شرکت‌های بیمه باید ترکیبی منحصر به فرد از آشنایی با تکنولوژی، خلاقیت، و تمایل به کار کردن در شرایطی که یک فرآیند ایستا نیست داشته باشند.

آینده این صنعت به نمایندگان و کارگزاری‌های بیمه‌ای نیاز خواهد داشت که مهارت، فن آوری و بینش خود را از سراسر سازمان برای ارایه تجارب منحصربفرد و فراگیر به مشتری به کار بگیرند. انجام این کار نیازمند تغییر فرهنگ آگاهانه در شرکت‌های بیمه است. توسعه یک استراتژی تهاجمی برای جذب، پرورش و حفظ تعدادی از کارمندان با مجموعه مهارت های متنوع برای حفظ سرعت خدمات ضروری است.

پیشرفت سریع تکنولوژی در دهه آینده منجر به تغییراتی بزرگ در صنعت بیمه خواهد شد. در این میان برندگان شرکت‌هایی خواهند بود که از اینشورتک و نکنولوژی های جدید برای خلق محصولات مبتکرانه استفاده می کنند، شرکت‌هایی که فرایندها را تسهیل می‌کنند و هزینه ها را کاهش می دهند و فراتر از انتظار مشتری برای شخصی سازی محتوای قابل فروش عمل می کنند. این نگاه در دهه 2030 میلادی صنعت بیمه و  اینشورتک را دچار تحولی بزرگ خواهد کرد.

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]