پلنت

نسل هزاره سوم از اینشورتک‌ها چه می‌خواهند؟

می دانید بزرگ‌ترین ویژگی نسل جدید چیست؟ آن‌ها حال و حوصله رو در رو صحبت کردن ندارند. حالا می‌خواهید اسمش را بگذارید نقطه ضعف، راحت طلبی یا هر چه. این نسل به جای رو به رو شدن با کارگزاران در هر امری استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند و چه بهتر. چرا که زمینه برای فعالیت بیشتر اینشورتک‌ها برای این نسل فراهم است. چطور؟ شبکه نوآفرینی پلنت در این نوشتار به بررسی نسل هزاره سوم و ارتباط آن‌ها با اینشورتک‌های امروزی می‌پردازد.

آمارها می‌گویند 27 درصد جمعیت جهان از نسل هزاره سوم هستند. یعنی طبق تعریف جهانی نزدیک به دو میلیارد نفر هم اکنون در دنیا متولد سال‌های 1981 تا 1996 میلادی هستند. البته در بعضی تعابیر متولدین تا ابتدای سال 2000 میلادی نیز در رده نسل هزاره سوم به شمار می‌روند. حالا سؤال این است که با وجود گستره بزرگ جوانان امروزی که عنوان راحت طلبی را با خود به یدک می‌کشند چه چیزی کسب و کار شما را درنگاه این گروه بزرگ در مقایسه با رقبا متمایز می‌کند و در عین حال این جمعیت بزرگ جوان را به دام خودش می‌اندازد؟

راحتی مهم است اما چیزی فراتر از آن نیاز است!

درست است که این روزها نسل جوان به راحتی استفاده از امکانات پیش رو اعتقاد دارد و از این جهت هوش مصنوعی و چت‌بات و انواع و اقسام ایده‌های فناورانه برای جلب توجه این گروه و ارضای نیاز راحت طلبی‌شان به کار گرفته شده است اما نباید فراموش کرد که امروز مشتریان با انتخاب‌های زیادی روبه رو هستند و شرکت‌های بیمه برای به دست آوردن سهم بیشتر مشتری‌های نسل سوم به امکاناتی فراتر از راحتی استفاده نیازمند هستند. معیارهایی فراتر از سرویس آنلاین و دور شدن از بروکراسی‌های معمول:

شفافیت قیمت

طبق گزارش مرکز تحقیقات Arrow، 42 درصد نسل هزاره سوم به اهمیت استفاده از خدمات بیمه اعتقاد دارند. با این اوصاف برای استفاده از پتانسیل بالای این نسل کار زیادی لازم نیست غیر از شفافیت در قیمت‌ها و قراردادها. در واقع ارائه خدمات با قیمت‌های مناسب و البته با روش‌های موردعلاقه این نسل نه به صورت سنتی و کاغذی می‌تواند به اعتبار زنجیره ارزش شرکت‌های بیمه واستارتاپ‌های بیمه اضافه کند. چرا که بزرگ‌ترین دغدغه نسل جدید در مواجهه با شرکت‌های بیمه  و اینشورتک ها مساله امنیت مالی و عدم ثبات در قیمت گذاری‌ها عنوان شده است. 

به کار گرفتن مدل‌هایی مانند پرداخت به ازای استفاده یا پرداخت به ازای ثانیه یا پرداخت در صورت نیاز با کمک اینشورتک های امروزی می‌تواند شرکت‌های بیمه را برای نسل تازه امروز ملموس‌تر و واقعی‌تر نشان بدهد. استارتاپ هایی مانند لیمونید، تراو و … از شرکت‌های بیمه‌ای هستند که قیمت‌گذاری بر پایه مصرف را به حداکثر رسانده‌اند و چه بسا که بیشتر مشتریان آنها نیز جوانان هزاره سوم هستند.

خدمات ارزش افزوده

نسل هزاره سوم عاشق رقابت است. در این میان شرکت‌های بیمه باید برای نشان دادن حسن نیت خودشان مزایای دیگری سوای خدمات قراردادی‌شان در نظر بگیرند. برای مثال اینشورتک KAKAU در برزیل علاوه بر این که در حالت معمولی به ارائه خدمات بیمه‌ای برای منازل و گوشی‌های هوشمند و دوچرخه‌ها می‌پردازد اما به خدماتی مانند کنترل آفات، لوله کشی و … را در کنار خدمات معمول اش برای گروه کشاورزان جوان در نظر گرفته است. ارائه امکاناتی مانند تسهیلات ارزیابی ریسک، بیمه خویش فرما، مشاوره بحران و … از خدمات ارزش افزوده است که اینشورتک‌ها برای هدف قرار دادن جامعه جوانان امروزی باید به آن توجه داشته باشند.

تولید محصول بر اساس نیاز

آمارها می‌گویند نزدیک به نیمی از جمعیت نسل هزاره سوم به اهمیت بیمه باور دارند پس چرا هنوز اشتیاق چندانی در میان آن‌ها برای استفاده از بیمه وجود ندارد؟ برای این که ان‌ها کاملاً آگاهند که بسیاری از محصولاتی که شرکت‌های بیمه و حتی اینشورتک‌ها ارائه می‌دهند کارآیی لازم را ندارند و دقیقاً همان چیزی نیست که بتواند نیازهای آن‌ها را در درازمدت پوشش دهد. در واقع برای به دست آوردن توجه گروه جوان امروزی باید در صدد طراحی محصولاتی بود که نیازهای آن‌ها را برآورده کند نه صرفاً تولید محصولی که فقط به جنبه‌های دیجیتالی آن فکر شده باشد.

 امروز بیشتر اینشورتک‌ها بر ارائه محصولاتی با مختصات ساده‌سازی فرآیندها، صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و … تمرکز دارند. روند تازه اینشورتک های امروزی در تعامل با نسل هزاره سوم تا امروز قابل تحسین بوده است اما باید توجه داشت که باید کم کم گرایش‌ها را به سمت دیگری هدایت کرد. حالا دیگر وقت آن است که اینشورتک ها به محصولات و خدماتی متمرکز بر تغییر سبک زندگی، برطرف‌کننده نیازهای اساسی و تاثیرگذار در روند زندگی روزمره مشتریان توجه داشته باشند. 

هر قدر استارتاپ یا شرکت بیمه‌ای بتواند سریع‌تر خودش را بر تولید این نوع خدمات و محصولات متمرکز کند زودتر به دامنه بزرگ نسل هزاره سوم راه می‌یابد.  

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]