پلنت

مبارزه مدرن شرکت‌های چینی با ویروس کرونا

فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، کلان داده و… در مبارزه با ویروس کرونا کمک زیادی به انسان‌ها می‌کنند. بعد از اپیدمی ویروس جدید کرونا در کشور چین، شرکت‌های تکنولوژیک برای کمک به مبارزه با این بیماری اعلام آمادگی کردند.

 

محققان معتقدند راز توقف ویروس کرونا، در ژنوم یا ماده ژنتیکی این ویروس مخفی است و قسمت سرویس ابری شرکت چینی علی‌بابا از سال ۲۰۱۵ میلادی تحقیقات ژنومیک خود را آغاز کرده است. به همین دلیل این شرکت اعلام کرده است که قابلیت‌های پردازشی هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ای خود را برای مبارزه با ویروس کرونا به صورت رایگان در اختیار موسسات تحقیقاتی ژنومیک قرار می‌دهد.

 

برای تشخیص دقیق بیماری در بیماران مشکوک به ویروس کرونا، تصاویر سی‌تی‌اسکن گرفته می‌شود؛ سپس این تصاویر توسط پزشکان آنالیز می‌شود و پزشک با بررسی دیگر علائم بیمار، نتیجه را اعلام می‌کند. شرکت علی‌بابا یک الگوریتم و سیستم تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده که می‌تواند کرونا را از طریق اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری با دقت ۹۶ درصدی و آن هم در کمتر از ۲۰ ثانیه تشخیص دهد. این الگوریتم روند تشخیص بیماری را بسیار سریع‌تر کرده است و دقت بسیار بالایی نیز دارد.

 

موسسه تحقیقاتی Academy Damo از زیرمجموعه‌های کمپانی چینی علی‌بابا که این الگوریتم تشخیصی را توسعه داده، اعلام کرده که برای توسعه این مدل هوش مصنوعی از اطلاعات نمونه‌های بیش از ۵ هزار مورد تایید‌شده بیماری استفاده کرده‌ است.

 

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در بیمارستان تازه تاسیس چین مورد‌استفاده قرار گرفته است و قرار است که در بیش از ۱۰۰ بیمارستان در استان‌های هوبی، گوانگدونگ و آنهوی به کار گرفته خواهد شد. این الگوریتم فشار کاری کادر درمانی را کاهش داده و بر کیفیت خدمات آن‌ها تاثیر زیادی داشته است.

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]