پلنت

فواید بیمه گری باز در صنعت بیمه

صنعت بیمه این روزها در حال تجربه‌های دیجیتال خاصی است، تجربه‌های نوینی در راستای تحول دیجیتال که بر اهمیت مشارکت و همکاری با سایر صنایع و اشتراک داده‌ها تأکید دارد. حرکت در مسیر بیمه گری باز می‌تواند در درازمدت برای شرکت‌های بیمه فواید بسیاری به همراه داشته باشد. شبکه نوآفرینی پلنت در این نوشتار به بررسی فواید حرکت در سمت بیمه گری باز و جوانب استفاده از این رویکرد خاص می‌پردازد.

امروز بیمه گری باز را یکی از مهم‌ترین اقدامات نوآورانه در حوزه تحول دیجیتال تلقی می‌کنند. ارائه خدمات آنلاین به مشتریان از طریق سرویس‌های خاص API می‌تواند زمینه مناسب همکاری و مشارکت کسب و کارهای مختلف با کسب و کار بیمه را فراهم آورد به طوری که صنایع مختلف بتوانند در ساده‌ترین راهکار ممکن سرویس‌های بیمه‌ای را وارد کسب و کار خود کنند. رویکردی که می‌تواند رونق دوسویه صنعت بیمه و صنایع دیگر را با هم به همراه داشته باشد.

حرکت به سوی دیجیتالی شدن فرآیندهای بیمه و اشتراک داده‌ها و منابع اطلاعاتی در مسیر بیمه گری باز و استفاده بهینه از سرویس API ها برای صنعت بیمه فواید فراوانی در پی خواهد داشت. شخصی‌سازی محصولات و خدمات، ارائه ارتباطات یکپارچه آنلاین و دسترسی راحت به محصولات در زمان واقعی و ارائه حق انتخاب به مشتریان از جمله فواید به‌کارگیری بیمه گری باز و به‌تبع آن استفاده از API هاست. در واقع آنچه بیش از هر امری در زمان استفاده از بیمه گری باز نمود پیدا می‌کند، بهبود تجربه مشتری است که در نهایت به رونق فروش و افزایش مقبولیت می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: 

بیمه گری باز چیست و چه کارکردی دارد؟

 

بیمه گری باز و فواید آن در صنعت بیمه

استفاده از بیمه گری باز و به کارگیری API ها در روند مدل‌های عملیاتی دارای فواید بسیار زیادی است که بر اهمیت آن در دنیای دیجیتالی امروز می‌افزاید. مهم‌ترین فواید بیمه گری باز برای فعالان عرصه بیمه عبارتند از:

پیشنهاد به مشتری نوآورانه

شرکت‌های بیمه می‌توانند با استفاده از حجم زیادی از داده‌ها که در جریان بیمه گری باز بهره مند می‌شوند به بسط و گسترش محصولات خود و پیشنهادهای نوآورانه امید داشته باشند. ارائه خدمات مبتنی بر تقاضا و شخصی‌سازی محصولات و خدمات و تجربه‌ها با قیمت‌گذاری متغیر از امکاناتی است که در بیمه گری باز از آن بهره‌مند خواهند بود. ارتباط موثرتر و نزدیک‌تر با مشتریان به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد تا خدمات اکوسیستمی تازه‌ای را معرفی کنند، خدماتی که با پیشنهاد سایر شرکا در صنایع دیگر درهم ترکیب شده است و برای مشتریان می‌تواند محصولات تازه‌ای به همراه داشته باشد. مشتریان نیز می‌توانند با ارائه داده‌های خود و اشتراک آنها به قیمت گذاری بهتر و رسیدن به خدمات بیشتر کمک کنند.

مدل‌های توزیع و شراکت جدید

بیمه گری باز به شرکت‌های بیمه بازاری بزرگ‌تر برای ارائه خدمات و محصولات ارائه می‌دهد. در واقع بیمه گری باز به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد تا کانال‌های توزیع خود را از طریق شراکت‌های استراتژیک گسترش دهند. هر چه با مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات بیشتری در ارتباط باشند به‌حتم شرکای تجاری جدیدی هم می‌توانند جذب کنند. و این قدرت تأثیر شبکه را نشان می‌دهد. بیمه گری باز شرکت‌های بیمه را قادر می‌سازد تا فرصت‌های کسب و کار جدید را سریع‌تر از هر زمانی کشف کنند و به کار گیرند.

منابع درآمدی مازاد

شرکت‌های بیمه می‌توانند با پذیرش بیمه گری باز از خدمات داده‌ای و اطلاعات اختصاصی خود کسب درآمد داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند خودشان را زودتر در فرآیند خرید مشتری قرار بدهند و در بازار رقابتی بیمه پیروز میدان باشند. علاوه بر این بیمه گری باز به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد تا ارزش واقعی کسب و کار خودشان را ابراز کنند. آن‌ها می‌توانند با ارائه خدمات با سایر شرکا در صنایع دیگر ارزش افزوده ایجاد کنند و در نتیجه به حفظ بیشتر مشتریان خود بپردازند.

 

بهبود روند عملیاتی

اکوسیستم‌های گسترده‌ای که از بیمه گری باز پشتیبانی می‌کنند به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهند که محصولاتی نوآورانه ارائه دهند. شرکت‌های بیمه در رویکرد بیمه گری باز می‌توانند به طراحی، توسعه و توزیع محصولات خود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند. دسترس به مخاطبان زیاد از دیگر فواید بیمه گری باز برای شرکت‌های بیمه است و از همه مهم‌تر این که بهبود روند عملیاتی شرکت‌های بیمه در ورای استفاده از بیمه گری باز در نهایت به کاهش هزینه‌ها ختم می‌شود. کل زنجیره ارزش بیمه‌گر  نیز از رویکرد مثبت بیمه گری باز بی‌نصیب نخواهد بود. همکاری بیشتر و اشتراک منبع داده‌ها به مرور زمان کاهش هزینه‌ها و افزایش منابع مالی را به همراه خواهد داشت.

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]