پلنت

شرکت بیمه لیموناد چطور راه اندازی شد؟ (2)

روزهای اول قرار نبود لیمونید خدماتی برای مشتریان داشته باشد. فقط قرار بود استفاده از فناوری‌های تازه را به شرکت‌های بیمه یاد بدهد و با ارائه دیدگاه‌ها و بینش‌های تازه از مشتریان آنها را در شناخت نیازهای روز و تأمین خواسته‌های مشتریان نسل جوان یاری کند. اما بعد از کشمکش‌ها و چالش‌های بسیار شریبر و وینینگر تصمیم گرفتند که ایده بزرگ را به کار بزرگ تبدیل کنند و خودشان به عنوان یک کارگزار بزرگ وارد صنعت بیمه شوند. با این اوصاف لازم بود که سیستمی منسجم برای مدیریت بیمه نامه و عقد قراردادها داشته باشند. چنین سیستمی به موتور ارزیابی خاصی نیاز داشت که باید برای آن بین 1.5 تا 13 میلیون دلار هزینه می‌کردند. ضمن که اجرای آن نیز چیزی حدود 7 تا 18 ماه زمان می‌برد. اما وینینگر برای صرفه‌جویی در زمان و ایجاد تجربه‌ای تازه برای گروه فناوری خودش و نشان دادن اعتمادش کار ساختن موتور ارزیابی را به آنها سپرد و 4 ماه بعد گروه، موتوری بی‌نظیر با قابلیت‌های بسیار در اختیارش گذاشت. «سپردن کار ساخت موتور ارزیابی به گروه فناوری جوانی که داشتیم بزرگ‌ترین نافرمانی از قوانین نانوشته بیمه بود. ما به جوان‌ها اعتماد می‌کردیم تا در صنعتی دخالت کنند که صدها سال قدمت داشت. ما هم قوانین نوشته و نانوشته کتاب‌ها را کنار گذاشتیم!»

 

بیشتر بخوانید: شرکت بیمه لیموناد چطور راه‌اندازی شد؟ (1)

 

وقت رسیدن لیموها!

و به این ترتیب شرکت بیمه لیمونید در ژانویه 2016 میلادی رسماً اعلام حضور کرد. اما برای ورود رسمی به دنیای بیمه باید اول به عنوان یک نماینده بیمه در یکی از ایالت‌های آمریکا شروع به کار می‌کرد و بعد در ایالت‌های دیگر با گرفتن مجوزهای لازم فعالیت خود را بسط می‌داد. نیویورک به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های لیمونید انتخاب شد اما روند گرفتن مجوز برایشان آن‌قدرها هم که باید راحت نبود. ماه‌ها طول کشید تا اداره خدمات مالی نیویورک گروه جوان را به رسمیت شناخت و در نهایت بعد از مدت‌ها کشمکش در نهایت روزهای میانی سپتامبر 2016 لیمونید آغاز به کار کرد و چند روز بعد از اپلیکیشن و وب‌سایت شرکت راه افتاد.

در همان 48 ساعت اول شروع به کار سایت لیمونید 36110 نفر از صفحه رسمی آنها بازدید و 1956 نفر اپلیکیشن این شرکت را روی گوشی‌های خود نصب کردند. جالب این‌که در همان 48 ساعت اول شروع به کار، لیمونید توانست 142 بیمه نامه بفروشد، آن هم به گروهی از مشتریان که 43 درصدشان در گروه سنی بین 25 تا 34 سال قرار داشتند.

و به این ترتیب لیمونید با سرمایه اولیه 480 میلیون دلار راه افتاد، شرکت بیمه‌ای با تمرکز فعالیت روی بیمه مالک و مستأجر و با پشتیبانی کامل ابزار هوش مصنوعی!

 

بیشتر بخوانید: لیموناد، برهم‌زننده بزرگ بازی بیمه

 

دنیل شریبر کیست؟

یکی از مطرح‌ترین کارآفرینان و مخترعان دنیا. او که امروز به عنوان مدیر امور اجرایی شرکت بیمه لیمونید مشغول به فعالیت است، در انگلستان به دنیا آمده و در King’s College لندن به تحصیل در زمینه حقوق پرداخته است. ولی بعد از مدتی رشته‌های دیگری را نیز محک زد و به تحصیل در رشته های کسب‌و‌کار، فلسفه حقوق و فناوری در دانشگاه سینگولاریتی سیلیکون‌ولی مشغول شد. سال‌های ابتدایی دوران حرفه‌ای‌اش نیز مشغول کار در یک دفتر حقوقی بود اما بعد از مدتی کار حقوقی را رها کرد و استارت‌آپی به نام Alchemedia در زمینه امنیت اینترنت راه‌اندازی کرد. اما استارت‌آپ آقای هم‌ فن‌حریف هم با شکست رو‌به‌رو شد و او مدت‌ها در شرکت‌های مختلف در سیلیکون‌ولی به عنوان مدیر اجرایی مشغول به کار بود. ریاست Powermat از درخشان‌ترین فعالیت‌های حرفه ای اوست که البته روزی آن را هم رها کرد و به امید کاری بزرگ لیمونید را راه انداخت.

 

شای وینینگر کیست؟

مخترع 45 ساله که در سال 2010 میلادی یکی از مشهورترین سایت‌های عرضه خدمات دنیا به نام فایور را راه‌اندازی کرد، امروز به عنوان مدیر ارشد لیمونید مشغول به فعالیت است. او که در رشته طراحی و آموزش درس خوانده است، قبل از این‌که به راه‌اندازی اولین استارت‌آپ خود با نام Morideo روی بیاورد، در دانشگاه Neri مشغول به تدریس گرافیک رایانه‌ای بود ولی بعد به سبب علاقه زیادش به دنیای فناوری به این گرایش پرداخت و با فایور به عنوان یکی از ده سایت برتر خدمات آنلاین دنیا سر زبان ها افتاد. آشنایی و همکاری او با دنیل شریبر نقطه عطف زندگی حرفه‌ای او بود و زمینه‌ساز پایه‌ریزی مشهورترین اینشورتک هوش مصنوعی دنیا!

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]