خلق مدل تازه کسب‌ و کار بیمه

امروز  جامعه جهانی در یک تقاطع حساس قرار گرفته‌است. خطرات و چالش‌های مختلفی جهان امروز را تهدید می‌کند، از تغییرات اقلیمی و آشوب دنیای سایبری گرفته تا دگرگونی‌های جمعیتی و نارآرامی‌های اجتماعی. در نتیجه صنعت بیمه باید با راهکارهای جدیدی به میدان بیاید تا آسیب‌های این خطرات را کاهش دهد.

اما نکته اینجاست که در این عصر در حال تغییر، خود بیمه‌گران هم در معرض تغییر و تحول قرار دارند و باید صنعت خودشان را متحول کنند. در نتیجه باید نسل جدیدی در صنعت بیمه متولد شود. اما چطور می‌توان این نسل جدید را به وجود آورد؟ چطور می توان به خلق یک مدل کسب و کار بیمه امید داشت؟ پنج گام ضروری وجود دارد که اگر بیمه‌گران به آن‌ها پایبند باشند، تا دهه‌ها می‌توانند با نسل جدید خود، مصرف‌کنندگان را جذب کنند.

 

  • هدف خود را تعریف و برند خود را متمایز کنید

برای شرکت خود اهدافی تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که این اهداف نسبت به سایر شرکت‌های رقیب، در سطوح ارزشیِ بالاتری قرار دارند و در نتیجه می‌توانند برند شما را متفاوت از سایر برندها جلوه دهند. البته که ایجاد بستری برای حمایت، هدف غایی و نهایی در صنعت بیمه محسوب می‌شود، اما برخی جزئیات، می‌تواند شما را در بازار رقابتی، متفاوت از بقیه نشان دهد.

شاید شما هدفی برای توسعه پایدار یا هدفی خیرخواهانه برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید، همین جزئیات می‌تواند باعث تفاوت شما با رقبا شود و بسیار اثرگذار خواهد بود. به‌علاوه، باید نیازهای مشتریان خود را به دقت شناسایی کنید و حمایت‌هایی را برای مشتری فراهم آورید که راحتی بیشتری نسبت به رقبا، برای او ایجاد کند. هدف شما، باید برای مشتری هم قابل درک و ملموس باشد.

 

  • پیشنهادهای خاص ارائه کنید

همان‌طور که سایر صنعت‌ها به فکر ارائه پیشنهادهای جدید به مشتریان خود مطابق با عصر جدید هستند، صنعت بیمه هم باید مطابق با عصر دیجیتال، پیشنهادهای جدیدی را پیش روی مشتریانش بگذارد. صنعت بیمه در این زمینه باید پیش‌دستی کند و ببیند مشتریانش در آینده با چه خطراتی مواجه خواهند شد و در نتیجه در همان راستا، پیشنهادهایی را به آن‌ها ارائه کند.

در دنیای مدرن امروزی، خطرات جدیدی انسان‌ها را تهدید می‌کند. در نتیجه باید از مرزهای سنتی فراتر رفت و خدماتی را ارائه کرد که با دنیای مدرن امروز و خطرات احتمالیِ آن مطابقت دارد. در واقع هر روز نیازهای جدیدی از طرف مشتریان ظهور می‌کند، صنعت بیمه باید پیش از مشتری، به آن نیازها پی ببرد. حتی می‌توان برای چنین نوآوری‌هایی، مراحل آزمایشی هم اجرا کرد. از این مسیر، می‌توان اعتمادسازی هم کرد.

 

 بیشتر بخوانید: ده گام برای موفقیت یک شرکت بیمه دیجیتال

  • مدل صحیح کسب‌وکار را طراحی کنید

بیمه‌گران باید ظرفیت‌ها و راهکارهای بهبود کسب‌وکار خود را به دقت بررسی کنند. الگوریتم‌هایی در خدمات ارائه‌شده از سوی شرکت‌ها وجود دارد که با بررسی آن‌ها می‌توانند به بهبود مدل کسب‌وکاری خود در این صنعت کمک کنند. هیچ بیمه‌گری، نمی‌تواند همه خدمات را به مشتریان خود ارائه کند، در نتیجه بهتر است با یک نگاه واقع‌بینانه، روی یک بخش خاص متمرکز شوید. در این شرایط، می‌توان مدلی بهتر و مناسب‌تر طراحی کرد. به هرحال، همه بیمه‌گران باید به شکلی از مدل‌های بسته و سنتیِ کسب‌وکار خود خارج شوند و با جریان روز همراهی کنند. در واقع آن‌ها باید خودشان را با اکوسیستم دیجیتالی امروزی، مطابقت دهند.

 

  • ظرفیت‌هایی برای بهبود توانمندی ایجاد کنید

همه بیمه‌گران امروزی برای اینکه به اهدافشان دست پیدا کنند و مدل‌های جدیدی بسازند، باید خودشان را در برخی موارد و بخش‌ها بهبود بدهند. مثلا مدیریت ارائه محصولات و همچنین سرعت و کیفیت آن‌ها باید به بهترین سطح برسد. مدیران همیشه باید با خلاقیت و نوآوری، تصمیم‌هایی بگیرند که آن‌ها را با تغییرات همسو کند. کلیت نظام بیمه باید به صورت کامل، ماشینی و دیجیتالی شود. در واقع هر فرایندی، باید به کمک هوش مصنوعی انجام شود. این اقدام به بررسی سریع‌تر داده‌ها و ارائه خدمات بهتر کمک می‌کند.

 

  • تحولات را مدیریت کنید

مدیران صنعت باید توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را در مسیر مدیریت تحولات هدایت کنند. نیروهای کاری هم باید مهارت‌های خود همسو با دگرگونی‌های عصر جدید، پیش ببرند. در واقع همه کارکنان در صنعت بیمه، باید خودشان را برای تغییرات و تحولات جهان پیش رو آماده کنند و با مهارت‌های مطابق با دنیای امروزی، فعالیت خود را ادامه دهند.

هر یک از این قدم‌ها اگر به درستی طی شوند، مدیر یک صنعت بیمه هم می‌تواند کسب‌وکارش را به روز پیش ببرد و از مسیرهای سنتی جدا کند. برای اینکه صنعت بیمه، توانایی کاهش خطرات را داشته باشد، باید نسل جدیدی از آن متولد شود. این نسل جدید، توان رویارویی با مخاطرات جدید را خواهد داشت.

 

Read more: How to Create New Business Models for New Revenue Streams

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

https://plannet..ir/?p=5127