تحول بیمه زندگی در آسیا

بازار بیمه زندگی و مستمری در حال تحول است. در منطقه‌ای با پتانسیل جمعیتی آسیا، به محض اینکه بیمه زندگی و مستمری به محصول رایج‌تری در میان عموم مردم تبدیل شود، پتانسیل بسیار بزرگی در بازار ایجاد می‌شود. این پدیده، این منطقه را به هدف اصلی بیمه‌گران زندگی تبدیل کرده است که می‌خواهند پیشنهادات خود را توسعه و کسب‌وکار خود را رشد دهند.


 در حال حاضر در زمینه توزیع، کانال غالب در آسیا نمایندگی‌ها هستند. با شروع رشد و بلوغ بازارها، بیمه‌ها باید از خدمات توزیع چندکاناله برای ارائه خدمات به مشتریان خود بیشتر استفاده کنند. در چین، بازیگران اصلی در تلاشند تا از مدل نمایندگی دور شوند. آنها دریافته‌‌اند در حالیکه نمایندگان قدیمی شبکه مشتریانی دارند که به دنبال خرید از طریق آن‌ها هستند، مشتریان جوان بدنبال روش‌های دیجیتالی برای خرید بیمه خود هستند.

 مقاومت مشتری، به ویژه در میان نسل‌های قدیمی، موضوعی است که در گذشته مانع این تغییر شده‌است، اما همه‌گیری کرونا لزوم این امر را مشخص کرده است. همانطور که مشتریان با ادامه نگرانی در مورد شیوع همه‌گیری به روش تعامل دیجیتال با بیمه‌گر خود عادت می‌کنند، به احتمال زیاد فناوری‌های دیجیتال به عنوان یک روش ترجیحی تعامل جا می‌افتند. همچنین ما در حال مشاهده شرکت‌های بیمه‌ای هستیم که به دنبال راه‌هایی برای پشتیبانی از مشتریان در تمام مراحل زندگی هستند. در واقع، به غیر از فروش مستقیم، جستجوی راه‌هایی برای وفادار ساختن مشتری نیز مهم است.

بازارهای بالغ خارج از منطقه آسیا پیش از این با توجه به افزایش اندازه بازارهای بیمه زندگی و بازنشستگی، شاهد افزایش هزینه‌های انطباق با رگولاتوری بوده‌اند. قابلیت‌ توزیع دیجیتال یکی از راه‌هایی بود که به شرکت‌های بیمه‌ای این بازارها کمک کرد تا اثر این افزایش‌ها را کم کنند. برای بیمه‌گران متمرکز در این بازارها با رشد بالا، چیزهای زیادی برای یادگیری از بخش‌های با سابقه‌تر بیمه در ایالات متحده و اروپا وجود دارد.

 با بالغ شدن بازار بیمه، بسیاری از دولت‌ها به دنبال بخش خصوصی هستند تا مسئولیت بیشتری برای تامین مالی بودجه بازنشستگی و رفع شکاف‌های بیمه‌ای بپذیرند. این بدان معناست که بیمه‌گران باید در زمینه ایجاد ارتباط با دولت‌ها و رگولاتوری‌های آن‌ها فعال باشند. این امر به آنها کمک می‌کند تا خود را در خط مقدم فرصت‌های رشد قرار دهند. به عنوان مثال، بیمه‌های زندگی هنگ‌کنگ در ایجاد یک محصول پرداخت مستمری مناسب که به مشتری یک مزیت مالی فوری و همچنین یک مزیت مالی طولانی‌مدت‌تر ارائه می‌دهد، موفق بوده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: مدیریت تغییر در بیمه عمر

 

بیمه زندگی و مسیر دیجیتال

 با تغییر نحوه فروش و رگولاتوری بازنشستگی و بیمه، بیمه‌گران باید نوع کارکنان خود و نحوه کار آن‌ها را تغییر دهند. بیمه‌ها هنوز به استخدام افراد مسئول فرآیند بیمه‌گری، اکچوئری و خسارت احتیاج دارند، اما اتوماسیون و دیجیتال‌سازی بسیاری از کارهای اداری و روتین را از بین می‌برد. با این کار، کارکنان آزاد می‌شوند تا ارزش بیشتری در سازمان ایجاد کنند. همچنین ممکن است برای دستیابی به این نتیجه، نیاز به ارزیابی مجدد و بازسازی توانایی‌ها باشد.

یک حوزه تخصصی که انتظار می‌رود با پیشرفته‌تر شدن بازار، تقاضای بیشتری بر آن وجود داشته باشد، علم داده است. افرادی که می‌توانند قابلیت‌های تحلیل داده‌ را با دانش عمیق مربوط به یک بخش خاص از بازار ترکیب کنند، در میان بیمه‌گران خواهان زیادی خواهند داشت. بیمه‌هایی که در جذب استعدادهای مورد نیاز برای انجام این کار تحول آفرین موفق بوده‌اند‌، بیمه‌هایی هستند که خود را به عنوان یک بیمه‌گر متعارف در نظر نمی‌گیرند. این شرکت‌های بیمه با نشان دادن اینکه آن‌ها شرکت‌های متمرکز بر فناوری هستند، می‌توانند بهترین استعدادهای موجود در بازار را جذب کنند. این امر به آن‌ها یک مزیت رقابتی نسبت به همتایان می‌دهد.

 تغییر به سمت دیجیتالی‌شدن هسته اصلی رشد صنعت در سال‌های آینده خواهد بود و مقیاس‌پذیری انعطاف‌پذیر که محصولات و خدمات دیجیتال بیمه زندگی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند، احتمالاً تنها راه پاسخگویی به رشد مورد انتظار تقاضا خواهد بود.

Read more: Life insurers: Where to play for value in Asia–Pacific

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

https://plannet..ir/?p=5231