پلنت
اینشورتک چطور به بیمه‌ مسافرتی کمک می‌کند؟

تکنولوژی در خدمت امنیت سفر

تکنولوژی تمامی زوایای صنعت بیمه را زیر و رو کرده و هر روز از رویکردی تازه در این زمینه رونمایی می‌کند. در این میان بیمه‌ مسافرتی بی‌نصیب از رهاورد اینشورتک ها نبوده است. حالا مدت‌هاست که اینشورتک و فناوری‌های تازه صنعت بیمه باعث تغییر نیازهای روزمره مشتری‌ها در زمان سفر شده‌اند. شبکه نوآفرینی پلنت در این مقاله به تأثیر اینشورتک بر بیمه‌های مسافرتی و تحول آن می‌پردازد.

 

یک تغییر روند پرسرعت

در دهه نود میلادی بیمه مسافرتی رویکردی متقاوت از امروز داشت. در آن روزها مشتری‌ها می‌توانستند مانند امروز بیمه‌ مسافرتی بخرند اما نحوه توزیع آن بسیار محدودتر از امروز بود. بروشورهایی چاپی که به صورت دستی نوشته و از طریق پست حلزونی فرستاده می‌شدند – همان روش ارتباطی محدود آن سال‌ها که تنها شیوه توزیع اولیه بیمه‌ها بود. آژانس‌های مسافرتی آنلاین چیزی بیشتر از یک مفهوم نبودند. این شرکت‌ها تازه شروع به کسب و کار با یک ابزار ارتباطی جدید کرده بودند.

اما در اواسط آن دهه این صنعت شروع به تغییر کرد و صحنه را برای تجربه‌ای که ما امروز می‌شناسیم به دست گرفت. حالا مشتری‌ها می‌توانند با سرویس چت‌بات در هر نقطه از دنیا که در حال سفر هستند با شرکت بیمه خود در ارتباط باشند. در این راستا می‌توان استارتاپ‌های بیمه‌ مسافرتی را از مهم‌ترین تحولات این عرصه نام برد. زمینه‌های مؤثر فعالیت در عرصه اینشورتک که به کمک اپلیکیشن‌ها هم برای مشتری‌ها و هم شرکت‌های بیمه مفید واقع شده‌اند.

 

اینشورتک همراه اصلی مسافران

اپلیکیشن‌های بیمه اولین فایده را برای مشتری‌ها داشته‌اند که مهم‌ترین آن صرفه جویی در زمان هنگام استفاده از تلفن‌های همراه است. از دیگر فواید تکنولوژی بیمه یا همان اینشورتک می‌توان به بازپرداخت فوری به مشتری‌ها در صورت بروز رویدادهایی مانند نیاز به کمک پزشکی یا لغو پروازها نام برد.

انجام اقدامات خودکار از قبیل توانایی رزرو یک پرواز دیگر در زمان عدم دسترسی مشتری به اینترنت، ارائه پوشش‌های مناسب بنا به نیاز مسافر در شرایط خاص، سیستم‌های هشدار زودهنگام برای بالا بردن آگاهی و اجتناب از رویدادهای خطرناک مانند تظاهرات سیاسی یا حملات تروریستی، ردیابی و راهنمایی مسیر و محل سفر و ارائه مراقبت‌های اورژانسی پزشکی و کمک براساس مکان سفر نیز از دیگر کارکردهای استارتاپ‌های بیمه در زمینه بیمه گردشگری خواهد بود.

نسل جدید استارتاپ‌های مسافرتی

اما کمک استارتاپ ها به شرکت‌های بیمه. افزایش تعامل با مشتری با ارائه خدمات هوشمند، کاهش هزینه مدیریت مطالبات برای شرکت‌های بیمه و کمک به آنها با فرآیندهای دیجیتال و اقدامات خودکار و هم چنین کاهش خسارت مطالبات با استفاده از الگوریتم‌ها و تحلیل داده‌ها و جلوگیری از تقلب‌های احتمالی از جمله اقداماتی است که استارتاپ های امروزی در صنعت بیمه‌ مسافرتی می‌توانند برای تسهیل امور شرکت‌های بیمه انجام دهند.

 

اینشورتک و آینده بیمه‌ مسافرتی

بیمه‌های مسافرتی آینده‌ای بسیار هیجان انگیز در پیش دارند. براساس تحقیقی که اخیراً توسط کارشناسان اطلاعات پرواز OAG انجام شده است، بیش از ۷۵ درصد از مسافران مایل به استفاده از انگشت‌نگاری و اسکنرهای تشخیص چهره در درگاه‌های بیمه هستند تا بتوانند سفرشان را تسهیل کنند. همچنین ۷۳ درصد از همه سنین مسافران و ۸۹ درصد از نسل هزاره جدید گفته‌اند که از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بهتر قیمت‌گذاری پرواز در طول فرآیند رزرو استفاده می‌کنند. این نظرسنجی همچنین بیانگر آسایش فزاینده یکپارچه سازی فناوری‌هایی نظیر واقعیت مجازی و روبات‌ها در مراحل مختلف تجربه سفر است.

ترجیحات سفر مشتری‌ها به سرعت در حال تغییر است و در این میان صنعت بیمه‌ مسافرتی وقتی موفق است که هم راستا با این نیازمندی‌ها پیش برود و با مشتری‌ها همراه باشد که به طور حتم اینشورتک مسیر را برای شرکت‌های بیمه در جهت رسیدن به این هدف هموار می‌کند.

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]