پلنت

اینشورتک و صنایع آسیب‌دیده از کروناویروس

شیوع بیماری‌های همه گیر همیشه خطری جدی برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف بوده است و هر صنعتی که به طریقی با نحوه واکنش و احساسات مشتری‌ها در ارتباط به حتم در چنین شرایطی خسارت‌های اقتصادی زیادی متحمل خواهد شد. این روزها بعد از شیوع بحران کروناویروس در گستره جهانی شرکت شبیه سازی متابیوتا گزارش منتشر کرده و در آن به سه صنعت مهمی که بیشتر از بقیه در معرض خطر وقفه تجاری و ضرر مالی هستند اشاره کرده است، صنایعی که انتظار می‌رود با راهکارهای بیمه‌ای به روز همراه با فناوری‌های نوین بتوانند راه نجاتی برای سقوط مالی‌شان باشند.

 

صنعت گردشگری:

طبق گزارش شرکت متابیوتا صنعت گردشگری احتمالاً بیشترین ضربه را در زمان شیوع کرونا در مقایسه با سایر صنایع متحمل خواهد شد. صنعت هتلداری به طور مستقیم با احساس امنیت مسافران در ارتباط است و متاسفانه در زمان شیع بیماری‌های همه گیر نظیر کرونا اولین واکنش مسافران به هشدارها و اخباری که از هر طرف به گوش می‌رسد لغو رزروهای انجام شده و برنامه سفر است. حتی شواهد نشان می‌دهند که گردشگران بعد از گذشت مدت زمانی طولانی از رفع همه گیری و خطرهای احتمالی آن باز هم از سفر به مناطقی که در گذشته درگیر بیماری بودند صرف نظر می‌کنند. به نظر می‌رسد وارد شدن شرکت‌های بیمه برای تعیین پوشش‌های خاص بیمه مسافرتی می‌تواند ضرر مالی صنعت گردشگری را تا حد زیادی کاهش دهد. شرکت‌های بیمه با ارائه محصولاتی خاص همراه با فناوری‌های نوین و اطمینان بخشیدن به مشتری‌ها در کنترل اوضاع به وسیله داده‌ها و … می‌توانند امنیت خاطری که مشتری‌ها لازم دارند تأمین کنند.  

 

صنعت ورزش حرفه‌ای:

واضح است که در زمان شیوع بیماری‌های همه گیر یکی از واکنش‌های مردم دوری از مکان‌های پرتجمع است و این دوری گزینی اولین تأثیر خود را میزان فروش بلیط رویدادهای ورزشی نشان می‌دهد. زمانی که هواداران در مسابقه‌ای حضور نداشته باشند به طبع فروش سایر اقلام از جمله غذا و نوشیدنی و کالا نیز کاهش می‌یابد که همین مساله اغلب به میزان قابل توجهی در خطوط درآمد صنایع ورزشی تأثیر خواهد داشت. تا امروز سناریوی های زیادی مانند کروناویروس روی ورزش حرفه‌ای دنیا اثر داشته است. در زمان شیوع ویروس سارس در سال 2003 میلادی لیگ حرفه‌ای بیسبال کانادا با ضرری 700 هزار دلاری رو به رو شد. کار به جایی رسیده بود که مردم حتی با بلیط یک دلاری هم حاضر به تماشای بازی‌ها نبودند. یا در زمان شیوع اپیدمی زیکا در سال 2016 بازی‌های لیگ حرفه‌ای بیسبال پورتو ریکو را خارج از این کشور  ادامه دادند چرا که بازیکن‌ها به حاضر به بازی نبودند.  

 

صنعت سرگرمی:

هر آنچه که به تفریح و سرگرمی مردم ربط داشته باشد در زمان شیوع بیماری‌های همه گیر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. ازتم پارک‌ها و مراکز فرهنگی وسینمایی تا مراکز خرید و رستوران‌ها. به گزارش متابیوتا در زمان شیوع بیماری سارس هتل‌ها کمترین نرخ اقامت را داشتند. در سال 2015 میلادی نیز با شیوع ویروس مرس خرید و فروش املاک از طریق بنگاه‌های خصوصی محلی 12.4 درصد در خاورمیانه پایین آمد و در عوض خرید و فروش املاک به صورت آنلاین با رونق زیادی رو به رو شد.  

دکتر پاتریک آیسکیو مدیر بخش بیماری‌های همه گیر شرکت شبیه سازی متابیوتا می‌گوید: «این روزها همان قدر که دانشمندان در شناسایی رویدادهای تحت تأثیر بیماری‌های همه گیر به دانش رسیده‌اند به همان اندازه نیز لازم است که شرکت‌های مسوول مانند بیمه‌ها و مؤسسات مالی نیز در تجزیه و تحلیل این دادها برای میزان اثرات تجاری اپیدمی‌ها به بلوغ برسند. در واقع فناوری‌های نوین امروزی به گونه‌ای است که هم به استخراج کنندگان داده‌ها کمک می‌کند هم استفاده کنندگان از آنها را به راهکارهایی مفید می‌رساند.»

به عقیده کارشناسان در میانه بحران شیوع بیماری‌های همه گیر مانند کرونا ویروسی که همه دنیا را فتح کرده این وظیفه اینشورتک ها و شرکت‌های بیمه است که یک راهکار ریسک مناسب با استفاده از شاخص‌های عاطفی مردم درگیر در سرتاسر دنیا تهیه کنند. اندازه گیری میزان تأثیر صنایع مختلف در زمان شیوع بیمارهای همه گیر و تعیین سیاست‌هایی برای محافظت از صنایع در زمان بحران سلامت از مهم‌ترین رویکردهایی است که اینشورتک های دنیا در همکاری با شرکت‌های داده پردازی باید در سال 2020 میلادی به آن توجه داشته باشند. چرا که دنیا در مواجهه با ویروس‌های آینده نباید غافلگیر شود!  

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]