پلنت

اینشورتک تا سال 2030 میلادی با صنعت بیمه چه می‌کند؟​

اینشورتک و گرایش‌های آن از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تأثیر زیادی بر تمامی جنبه‌های صنعت بیمه از توزیع تا تعهد و قیمت‌گذاری خواهد داشت. اینشورتک سوای این که شبکه توزیع بیمه را تحت تأثیر قرار می‌دهد سیاست‌های قیمت‌گذاری و رسیدگی به خسارت‌نامه‌ها را نیز دگرگون می‌کند. آیا می‌خواهید بدانید که تکنولوژی بیمه تا ده سال آینده با صنعت بیمه چه می‌کند؟ شبکه نوآفرینی پلنت در این مطلب به بررسی تغییرات چشمگیر زنجیره ارزش با کمک اینشورتک و نوآوری تا ده سال آینده می‌پردازد:

اینشورتک و قراردادها

 نوآوری با کمک استارتاپ‌های اینشورتک کمک می‌کند تا الگوریتم‌های هوش مصنوعی با تهیه پروفایل‌های ریسک، اطلاعات کافی در مورد رفتار شخصی هر فرد به دست بیاورند. به طوری که زمان لازم برای تکمیل چرخه خرید بیمه خودرو یا زندگی به چند دقیقه یا حتی چند ثانیه کاهش پیدا می‌کند. 

 در این میان قراردادهای هوشمند که توسط بلاکچین توسعه پیدا کرده‌اند، به طور آنی پرداخت‌ها را از حساب مالی مشتری مجاز می‌کنند و پردازش قراردادها و تأیید پرداخت‌ها حذف یا ساده‌تر می‌شود. از سوی دیگر نقش کارگزاران بیمه هم دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. به طوری که بسیاری از نماینده‌های کنونی بیمه‌ها بازنشسته می‌شوند و آن‌هایی هم که باقی می‌مانند برای افزایش کارکرد دست به دامان اینشورتک و نوآوری می‌شوند. 

اینشورتک و  قیمت‌گذاری 

تا یک دهه دیگر خبری از دستی نوشتن انواع قراردادهای بیمه نیست و در واقع یادگیری ماشینی و  یادگیری عمیق در راستای اهداف اینشورتک، بیمه‌نامه‌ها را به سمت خودکار شدن می‌برند. زمان عقد قراردادها هم به چند دقیقه کاهش پیدا می‌کند. در این میان اطلاعات شرکت‌های بزرگ بیمه و تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان محصول در مخازن متنوع و جریان‌های داده‌ای جمع می‌شوند. 

به مدد اینشورتک‌ها و با استفاده از این منابع اطلاعاتی شرکت‌های بیمه می‌توانند قبل از عقد قرارداد و قیمت‌گذاری به تصمیم نهایی خود برسند و بهایی متعهدانه براساس نیازهای مشتری و میزان ریسک مشخصات آن‌ها پیشنهاد بدهند. رقابت بر سر قیمت‌گذاری محصولات در میان شرکت‌های بیمه از جمله مسایلی است که در سال‌های آینده شاهد آن خواهیم بود، رویکردی که با عرضه محصولات منحصر به‌فرد از سوی هر شرکت بیمه، فضایی خاص در صنعت بیمه به وجود خواهد آورد

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی و آینده بیمه

اینشورتک و خسارت‌نامه‌ها

 بررسی خسارت‌نامه‌ها تا ده سال آینده از وظایف اصلی کارگزاران بیمه باقی می‌ماند ولی تعداد افرادی که در مرکز رسیدگی به خسارت‌ها فعالیت می‌کنند در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود 70 تا 90 درصد کاهش خواهد داشت. الگوریتم‌های پیچیده، بررسی اولیه ادعانامه‌های بیمه را به دست می‌گیرند که همین مساله کارآیی و دقت را افزایش می‌دهد.

 با اینشورتک و نوآوری‌های آن روند رسیدگی به ادعانامه‌های شخصی و بیمه تجارت‌های کوچک بیشتر اتوماتیک خواهد بود و باعث می‌شود شرکت‌های بیمه بتوانند به نرخ 90 درصدی پردازش مستقیم و به تبع آن کاهش زمان رسیدگی دست پیدا کنند. استارتاپ‌های اینشورتک حسگرهای هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند و تکنولوژی‌های جمع‌کننده داده مانند پهپادها جایگزین روش‌های دستی و سنتی خواهد شد.

 برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خدمات خودکار مشتریان بیشتر تعاملات را از طریق ارسال صدا و متن به دست می‌گیرند و سازمان‌های مسوول رسیدگی به خسارت‌‌نامه‌ها، بیشترین توجه خود را بر پایش ریسک و پیشگیری و تعدیل آن معطوف می‌کنند. در این میان اینشورتک از جمله اینترنت اشیا و منابع جدید داده می‌تواند برای نظارت بر ریسک استفاده شود. اگر فاکتور خطر از آستانه تعیین‌شده بیشتر باشد امکان وساطت شرکت بیمه به وجود خواهد آمد که این خود تحولی بزرگ در صنعت بیمه با کمک اینشورتک خواهد بود. 

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]