پلنت

اینشورتک در عصر فرادیجیتال!

این روزها سرعت تغییر فناوری در میان مردم و کسب‌و‌کارها چنان سریع و رو به رشد شده است که ما را از عصر دیجیتال به سوی یک واقعیت جدید دیگر می برد، به عصر تازه ای به نام عصر فرادیجیتال.

 

ما امروز دنیایی  فرادیجیتال را تجربه می کنیم، دنیایی که در آن دیگر دیجیتال برای مردم تازگی ندارد و یک مزیت متمایزکننده برای سازمان ها به شمار نمی‌رود. در دنیای فرادیجیتال امروز فناوری عمیقاً در نحوه کار و زندگی ما وارد شده است. در این دنیای عجیب، دیجیتال در تمامی عرصه‌های زندگی ما وجود دارد و به سبب آن همه تعاملات مردم جامعه در حال تغییر است. در دنیای دیجیتال‌زده امروز مردم در حال ارزیابی مجدد روابط خود را با کسب‌و‌کارها و دولت‌ها هستند و خیلی‌ها به دنبال تجدیدنظر در عملکرد خود در اقتصاد به‌هم ‌پیوسته امروزی و به دنبال محصولات و خدماتی پایدارتر. تعداد رو به افزایشی هم به دنبال بازبینی این مسئله که آیا پیشنهادهای ارائه‌شده شرکت ها به طور کامل با ارزش‌های اصلی آنها همخوانی دارد یا نه.

 

و در این میانه است که شرکت‌های بیمه می‌توانند با استفاده از فناوری‌های روز در محصولات و خدماتی که ارائه می دهند، برای به‌دست آوردن اعتماد این مردمان دیجیتال‌زده آستین بالا بزنند. امروز بسیاری از‌ شرکت‌های بیمه‌ای پیشرو در جهان برنامه‌های تغییر و تحول دیجیتالی گسترده‌ای را آغاز کرده اند تا بلکه بتوانند در عصر کنونی نحوه تعامل خود با مردم و سایر کسب‌و‌کارها را تغییر دهند. Generali یکی از بزرگ‌ترین شرکت های بیمه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به یک میلیارد دلار صرف سرمایه‌گذاری در طیف وسیعی از نوآوری های استراتژیک و ابتکارات فناورانه کرد. با چه هدفی؟ فقط برای تبدیل شدن به یک شرکت بیمه عمر قابل اعتماد برای مشتریانش و خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به آنها. ساده‌سازی و دیجیتال‌سازی فرآیندهای بیمه‌ای ورای فناوری‌های به‌کارگرفته قبلی از اقدامات اصلی این شرکت بیمه اروپایی بود. مانند راه‌اندازی یک پلتفرم موبایلی اروپایی و توسعه اکوسیستم‌های B2B2C برای دیجیتالی کردن روابط عامل-مشتری.

 

مثال بارز دیگر شرکت بیمه ژونگ‌آن چین است که تا به امروز بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری‌های روز داشته و قرار است تا یک دهه دیگر ۱۵ میلیارد دلار نیز صرف برآوردن نیازهای دیجیتالی مشتریان خود کند. این شرکت با داشتن ۳۲ هزار پژوهشگر و حدود ۱۰۱ هزار متخصص امور فناوری بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای دنیاست که تا این میزان به مسئله دیجیتال و روند استفاده از آن اهمیت می دهد. تعداد متخصصان فناوری و دیجیتال این شرکت حتی از تعداد کارمندان غول‌های بزرگ سیلیکون‌ولی نیز بیشتر است. پینگ‌آن این روزها دیگر فقط به بیمه فکر نمی کند. این شرکت می‌خواهد در وسط ۵ اکوسیستم بزرگ آسیا قرار بگیرد: امور مالی، دارایی، خودرو، مراقبت‌های سلامتی و خدماتی نظیر شهر هوشمند! این اکوسیستم‌ها در حال حاضر نزدیک به یک‌سوم مشتریان خدمات مالی را تشکیل می‌دهند و بالغ بر ۵۷۶ میلیون مشتری و ۱۰۰ شهر چینی در آن همکاری دارند. می بینید‍! پای شهرهای هوشمند به میان آمد و روندی تازه ورای آنچه که در دنیای دیجیتالی می شنیدیم، روندی که فقط در دنیای فرادیجیتال معنا خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید: موفقیت به سبک ژونگ آن

 

اما حتماً می پرسید که چرا فرادیجیتال؟ برای لحظه‌ای فقط به جایی که امروز هستیم فکر کنید. بر اساس گزارش شرکت داده‌های بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۱.۲ هزار میلیارد دلار صرف تغییرات دیجیتالی در سطح جهانی شد که انتظار می‌رود این رقم برای تغییر و تحول دیجیتالی کسب‌و ‌کارها در گستره جهانی به ۱.۹ هزار میلیارد دلار برسد. در واقع سهم اقتصاد دیجیتالی از تولید ناخالص جهانی به سبب رشد همه‌جانبه صنایع مختلف به بالغ بر ۶۰ درصد می‌رسد. امروز بیش از نیمی از جمعیت جهان -حدود ۴.۵ میلیارد نفر- به اینترنت دسترسی دارند و بنا بر آمار رسمی صرف‌نظر از نوع وسیله دیجیتالی که در اختیار دارند، روزانه متوسط ۶.۵ ساعت در دنیای مجازی سر می‌کنند. حالا متوجه شدید که چرا دنیایی فرادیجیتال را تجربه می کنیم، دنیایی با نسل جدید مشتریان و نیازهایی جدیدتر!

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]