پلنت

استارتاپ‌های برتر اینشورتک در سال ۲۰۱۸

اینشورتک که یک پدیده نوظهور در صنعت بیمه است، در مدت زمان کوتاهی بخش بزرگی از بازار بیمه را تصاحب کرده است. استارتاپ‌های زیادی در زمینه اینشورتک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا صنعت سنتی و قدیمی بیمه را تغییر دهند و بسیاری از آن‌ها، به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند.

 

موسسه Insurance Post با همکاری گروه شرکت‌های Tallt، استارتاپ‌های اینشورتک را بررسی کرده‌اند و فهرستی از ۱۰۰ استارتاپ برتر این حوزه در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده‌اند. این استارتاپ‌ها اگرچه هنوز سهم بزرگی از بازار ندارند؛ اما بیشترین تاثیر را بر آن دارند و تحولات زیادی ایجاد می‌کنند.

 

با بررسی این استارتاپ‌ها و حوزه فعالیت ‌آن‌ها، به نکات قابل‌توجه و مهمی می‌رسیم:

  • ۴۳ درصد از این استارتاپ‌ها در آمریکا، ۲۵ درصد در اروپا و ۱۸ درصد در آسیا هستند. وجود مراکز سرمایه‌گذاری و شتابدهنده‌های مرتبط با حوزه اینشورتک در اروپا و آمریکا، یکی از دلایل زیاد بودن استارتاپ‌ها در این زمینه است. البته با توجه به گرایش بیشتر استارتاپ‌ها و مراکز سرمایه‌گذاری در آسیا به سمت اینشورتک، انتظار می‌رود که تعداد این استارتاپ‌ها در چند سال آینده افزایش پیدا کند.
  • ۶۸ درصد استارتاپ‌ها مشتری را در اولویت خود قرار داده‌اند و سعی می‌کنند تا خواسته‌های آن‌ها از جمله شفافیت، سادگی، پویایی و تعامل را برآورده کنند.
  • حدود یک سوم استارتاپ‌ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کنند.
  • ۴۳ درصد از استارتاپ‌های اینشورتک در بخش بیمه عمومی فعالیت می‌کنند.
  • متوسط سن استارتاپ‌های اینشورتک‌ اشاره شده در این گزارش ۵ سال است.

 

شاخص برتری استارتاپ‌ها در این رتبه‌بندی

هر استارتاپ اینشورتک که از طریق پلتفرم تحلیل بازار Sonr از سوی شرکت تحقیقاتی Tallt مورد بررسی قرار گرفته، بنا به سه شاخص در این فهرست قرار دارد که عبارت‌اند از:

۱- شاخص افراد: در این شاخص، تخصص و تحصیلات اعضای تیم و افراد کلیدی استارتاپ بررسی می‌شود.

۲- شاخص محصول: این شاخص به بررسی فناوری‌های اصلی شرکت، نیازهای مشتریان، راهکارهای شرکت برای این نیازها و تجربه مشتریان از محصولات می‌پردازد.

۳- شاخص پتانسیل: این شاخص به نوعی اندازه بازار، پتانسیل فرصت‌ها و کشش و موفقیت شرکت تا به امروز را ارزیابی می‌کند.

 

پنج استارتاپ برتر اینشورتک

در این بخش به بررسی ۳ مورد اول از فهرست ۱۰۰ استارتاپ برتر اینشورتک در سال ۲۰۱۸  می‌پردازیم. برای آشنایی با استارتاپ‌های دیگر می‌توانید شماره دوم مجله اینشورتک را مطالعه کنید.

۱- ژونگ‌آن

«ژونگ‌آن» نخستین شرکت بیمه آنلاین در کشور چین است که تمامی خدماتش را به صورت پیوسته و بدون واسطه (e2e) ارائه می‌دهد. این شرکت که در سال ۲۰۱۳ میلادی با همکاری سه شرکت علی‌بابا، پینگ‌آن و تنسنت پایه گذاری شد، در حال حاضر با داشتن ۴۵۰ میلیون مشتری و عقد ۶ میلیارد قرارداد بیمه از زمان تاسیس تاکنون، بزرگ‌ترین سهم بازار بیمه آسیا و حتی جهان را در اختیار دارد.

مدل تجاری ژونگ‌آن بر پایه استفاده از داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها استوار شده است که همین امر به نوبه خود تضمینی برای قیمت‌گذاری دقیق محصول و کنترل ریسک به شمار می‌رود. مهم‌ترین دلیل موفقیت ژونگ‌آن را شاید بتوان خلاقیت در طراحی محصولات تازه و ارائه یک پلتفرم کاملا آنلاین نام برد.

 

۲- آکو

«آکو» در سال ۲۰۱۷ در کشور هندوستان تاسیس شد تا با پلتفرم دیجیتالی نوآورانه خود، صنعت بیمه هندوستان را متحول کند. خدمات آکو در قالب یک بازار بیمه کاملا دیجیتال است که به وسیله آن کاربران می‌توانند انواع بیمه خودرو، اموال و سلامت را جست‌و‌جو کنند و سپس به طور مستقیم بیمه مورد نظر را همان جا خریداری کنند.

شرکت هندی اینفوسیس که خدمات بین‌المللی مشاوره تکنولوژی ارائه می‌دهد، به همراه چند شرکت دیگر، سرمایه اولیه این استارتاپ را تامین کردند. سپس در سال ۲۰۱۸، شرکت آمازون سرمایه‌گذار این استارتاپ شد تا بتواند از طریق این همکاری، طرح اقتصاد اینترنتی خود را در شرق اجرا کند.

آکو هم‌اکنون با نزدیک به ۲۰ میلیون مشتری از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های بیمه هندوستان به شمار می‌رود که با قطعی شدن روند همکاری آن با آمازون انتظار می‌رود این استارتاپ در بیمه هندوستان بی‌رقیب پیش بتازد.

 

۳- اسکار

«اسکار» یک شرکت بیمه سلامتی است که در سال ۲۰۱۳ در نیویورک آمریکا تاسیس شده است و قصد دارد مراقبت‌های سلامتی را بهبود و توسعه دهد. کاربران اسکار می‌توانند با هر تجربه جدیدی قراردادهای بیمه خود را تغییر دهند، سابقه پزشکی‌شان را در فیدی شبیه یک شبکه اجتماعی امن مرور کنند و برای دریافت خدمات پزشکی اطلاعات سلامتی‌شان را وارد کنند.

 

در واقع اسکار علاوه بر ارائه خدمات بیمه، یک نوع پزشک همراه نیز به شمار می‌رود. هر کاربر در یک صفحه جستجوگر با نوشتن علائم بیماری‌اش از یک پزشک کمک می‌گیرد و همان جا وقت ملاقات را تعیین می‌کند. ارائه خدمات تلفنی درمان از سوی بیمارستان‌های طرف قرارداد، تجویز داروهای عمومی و مراقبت‌های ساده اولیه و امکان تماس تلفنی با پزشک نیم ساعت بعد از ارائه درخواست از خدمات بیمه سلامتی اسکار است.

این شرکت همچنین به مشتریان بیمه خود ابزارهای پوشیدنی خاصی ارائه می‌دهد که با اپلیکیشن اسکار در ارتباط است و به این ترتیب اطلاعات سلامتی پیوسته‌ای به شرکت بیمه ارائه می‌دهد. این اطلاعات برای قیمت‌گذاری بیمه‌‌نامه‌های جدید و ارائه پوشش‌های خاص طبق خواسته مشتری به کار گرفته می‌شود.

تعداد مشتری‌های بیمه اسکار تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۵۰ هزار نفر در ۹ ایالت آمریکا اعلام شده است. این شرکت مدعی است که توانسته تا ۶۰۰ دلار در سال، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی درمانی هر فرد را کاهش دهد.

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]