بیمه تعبیهشده به ادغام پوشش بیمهای در خرید محصولات یا خدمات از اشخاص غیر بیمهای اشاره دارد. این مدل به مصرفکنندگان اجازه میدهد تا بیمه را به عنوان بخشی از تراکنشهای روزمره خود بخرند، مانند اضافه کردن بیمه مسافرتی هنگام رزرو پرواز یا دریافت بیمه خودرو هنگام خرید وسیله نقلیه.
روندهای اخیر نشان دهنده یک مسیر رشد قابل توجه برای بیمه تعبیه شده است. در سال 2022، ارزش بازار این نوع از بیمه، به 63.1 میلیارد دلار آمریکا رسید و انتظار میرود تا سال 2033 از 480 میلیارد دلار فراتر رود. این گسترش سریع ناشی از پیشرفتهای تکنولوژیکی و افزایش دادههای مشتری است که یکپارچگی بهتر و ارائه بیمههای شخصیتر را ممکن میسازد.
مزایای بیمه تعبیه شده بسیار زیاد است. اولا، درجه بالایی از سفارشی سازی را ارائه میدهد. مشتریان میتوانند محصولات بیمهای متناسب با نیازهای خاص خود دریافت کنند و تجربه و رضایت کلی آنها افزایش یابد. این سفارشیسازی با دادههای گسترده مشتریان جمعآوریشده توسط شرکتهای شریک امکانپذیر است. ثانیاً، بیمه تعبیه شده با ارائه راحتی و سهولت دسترسی، اغلب در محل فروش، حفظ مشتری را بهبود می بخشد، که فرآیند خرید را ساده میکند و وفاداری مشتری را افزایش میدهد.