موفقیت به روش ژونگ آن

موفقیت به روش ژونگ آن

«ژونگ‌آن به خاطر شماست که متفاوت است!» شعاری ساده که در یک جمله همه چیز را در بر می‌گیرد، همه…
استقلال و اختیار، دستاوردهای بزرگ بلاکچین

استقلال و اختیار، دستاوردهای بزرگ بلاکچین

بلاکچین یکی از نوآوری‌های نوظهوری است که با خصوصیات خاص معماری خود به طور فزاینده‌ای امکانات و اساس مورد نیاز…
ارتباط، عامل تبدیل بیمه به کسب و کار پویا

ارتباط، عامل تبدیل بیمه به کسب و کار پویا

در دنیای دیجیتالی امروز فقط در سایه تمرکز بر مشتریان و شناختن نیازهای به‌روز آنهاست که می توان به تغییر…
مزایای رایانش ابری در صنعت بیمه

مزایای رایانش ابری در صنعت بیمه

رایانش ابری فرصت‌های زیادی برای بیمه‌گران به همراه خواه داشت چرا که با استفاده از آن می‌توانند به اپلیکیشن‌های خاص…
کاربرد بلاکچین در مبارزه با تقلب در بیمه

کاربرد بلاکچین در مبارزه با تقلب در بیمه

در این نوشتار شبکه نوآفرینی پلنت به روش‌های استفاده از بلاکچین در محافظت در برابر کلاهبرداری و تقلب، مدیریت ریسک،…
5 روند نوآوری در بیمه عمر

5 روند نوآوری در بیمه عمر

در میان زمینه‌های مختلف صنعت بیمه می‌توان از بیمه عمر به عنوان شاهرگ اصلی رشد و توسعه آن در سال‌های…
شخصی سازی

شخصی‌سازی محصول، برگ برنده اینشورتک‌ها

یکی از مهم‌ترین حوزه‌های بازاریابی بیمه مسئله شخصی‌سازی محصول است. این روزها کارشناسان صنعت بیمه در تلاش هستند تا بر اساس سلایق و خواسته‌های بازار هدف خود، از شخصی‌سازی محصولات به عنوان اهرمی در جهت موفقیت در دنیای رقابت زده بیمه استفاده کنند. اما شخصی‌سازی محصولات در صنعت بیمه به چه معناست و اینشورتک‌ها امروز به چه صورتی این موضوع را به سرانجام می‌رسانند؟

ادامه مطلب »

یادگیری سریع به‏ جای بازدهی سریع

بازآفرینی مدل عملیاتی و فرهنگ یک سازمان برای سریع کردن روند نوآوری می‌تواند امری بسیار دلهره‌آور و چالش‌برانگیز باشد. با این حال امروز بسیاری از شرکت‌های بیمه بر روی انجام اصلاحات سازنده و ارتقای لازم برای حفظ و تقویت زیرساخت‌های فرسوده و قدیمی خودشان متمرکز هستند.

ادامه مطلب »
روند

5 روند متفاوت اینشورتک‌ها در سال 2020 میلادی

با پیشرفت فناوری‌های جدید و تغییر عادت‌های رفتاری مشتریان مدل‌های کسب و کار در بیمه نیز دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد. این روزها بزرگ‌ترین مشکل شرکت‌های بیمه عدم دقت به نیازها و خواسته‌های مشتریان است، درواقع فهم مشتری از عوامل مهمی است که دنیای سنتی بیمه به تازگی با آن مواجه شده است و آنچه برهم‌زننده‌های تازه‌پای دنیای بیمه را موفق کرده و به آنها قدرت بازار باورنکردنی داده، دقت و توجه به جزییات ارتباط با مشتری است.

ادامه مطلب »
روایت نوآوری

نوآوری را خودتان روایت کنید!

نوآوری شامل طیف وسیعی از اقداماتی است که شرکت‌های بیمه برای پیشبرد اهداف خود در دنیای رو به‌رشد صنعت بیمه امروز انجام می‌دهند. از ارتقا و دیجیتالی کردن سیستم‌های اجرایی و عملیاتی قدیمی و سنت‌زده‌شان تا افزایش تجربه بیمه‌گذاران, توزیع‌کنندگان و حتی کارمندان و در نهایت تغییراتی اساسی در محصولات، پلتفرم‌ها و خدمات. هر سه این عنصر برای تضمین رقابت بلندمدت صنعت بیمه در یک اقتصاد مشتری‌مدار ارزش بسیار خواهند داشت.

ادامه مطلب »
مدیریت بحران

مدیریت بحران با کمک اینشورتک‌ها

شرکت‌های بیمه باید بدانند که چگونه در شرایط بحرانی، مانند اپیدمی ویروسی که به جان هزاران نفر از مشتریان آنها افتاده است واکنش عملی داشته باشند و تغییرات لازم را در بیمه نامه‌های خود اعمال کنند طوری که در کمترین زمان ممکن هم آسودگی خیال مشتری نگران به دست بیاید و هم راهکارهایی مناسب برای مدیریت ریسک روزهای پرخطر آینده در اختیار داشته باشد.

ادامه مطلب »
خرید استارت آپ

خرید استارتاپ ممنوع!

آنچه امروز استارتاپ‌ها را به فعالیت و حضور مستمر در صنایع مختلف واداشته میل و رغبتی جهانی به مقوله نوآوری است که در این میان صنعت بیمه نیز با وجود همه محدودیت‌ها و مقاومت‌ها تن به پذیرش نوآوری و استارتاپ‌های نوظهور آن داده است. اما سؤال اصلی این است که آیا خرید یک استارتاپ با همه قابلیت‌هایش مسیر مستقیم رسیدن به نوآوری است؟

ادامه مطلب »

مجله پلنت

سلسله گزارش‌های ماهانه تخصصی در حوزه اینشورتک