پلنت

لیموناد، برهم‌زننده بزرگ بازی بیمه

صبح یک روز گرم ماه اکتبر در سال 2018 میلادی بود و خورشید تابان تابستانی به‌تدریج گرمای محسوسش را بر اقامتگاه صحرایی بزرگ پهن می‌کرد. چادرهای سفیدرنگ با پایه‌های چوبی در وسط بیابان قدعلم کرده و فرش‌های قرمز و پشتی‌های سنتی ردیف به ردیف در چادرهای صحرایی چیده شده بودند. داخل بزرگ‌ترین چادر اقامتگاه دو مرد جوان در کنار هم ایستاده بودند و به نوبت با صدایی بلند و رسا برای جمعیت به دوزانو نشسته صحبت می‌کرد. جمعیت حاضر در چادر محو صحبت جوان‌هایی بودند که سه سال پیش ایده‌ای خام را به حرکتی بزرگ تبدیل کرده بودند و حالا داشتند از هدفی بزرگتر حرف می‌زدند. «دنیل شریبر» با لباس آستین کوتاه قرمزرنگی رو به روی جمع ایستاده بود و از آینده شرکتش حرف می‌زد. از ایده ورود به بازار بورس و ارائه سهام اولیه. از ورود به قاره اروپا و رقابت با بزرگان بیمه قاره سبز. شریبر به همراه «شای وینیگر»- دوست و همکار همیشگی‌اش- از رؤیاهایی می‌گفتند که همه می‌دانستند به زودی محقق می‌شدند. آنها از قدم‌های بزرگ لیموناد Lemonade صحبت می‌کردند، از آینده یکی از موفق‌ترین اینشورتک‎های دنیا!

 

بیشتر بخوانید: استارتاپ‌های برتر اینشورتک در سال ۲۰۱۸

 

دو سال بعد تمام آنچه که آن دو مرد جوان پیش روی مدیران ارشد خود گفته بودند، محقق شد. لیموناد در طبقه‌بندی اینشورتک‌های مطرح دنیا در سال 2020 به انتخاب موسسه معروف Post Online در جایگاه اول اینشورتک‌های جهان قرار گرفت و البته از آن مهم‌تر توانست سهام اولیه خود را برای اولین بار با موفقیت در بازار بورس نیویورک عرضه کند، اتفاقی که تا پیش از این صرفاً در رابطه با ژونگ‌آن، اینشورتک مشهور چینی و در بازار بورس سنگاپور اتفاق افتاده بود. این شرکت بیمه تمام‌دیجیتال که در سال 2015 میلادی توسط دانیل شریبر و شای وینیگر – دو جوانی که هیچ آشنایی خاصی با بازار بیمه نداشتند- راه‌اندازی شد، توانست در مدتی کوتاه با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و اصول اقتصاد رفتاری چنان گام بلندی در مسیر بهبود تجربه مشتریان به خصوص بازار هدف نسل هزاره بردارد که در مدت کمتر از 3 سال به یکی از مطرح‌ترین اینشورتک‌های دنیا تبدیل شود، آن هم با ثبت رکورد جهانی پرداخت خسارت‌نامه در مدت زمانی حدود 3 ثانیه بعد از درخواست مشتری!

 

لیموناد که در روزهای نخست فقط در نیویورک فعالیت داشت، در مدتی کمتر از دو سال بعد از تأسیس توانست بازار بیمه 24 ایالت آمریکا با نزدیک به نیم‌میلیون مشتری را در اختیار بگیرد و حدود 50 میلیارد دلار ارزش بیمه‌شده را تحت پوشش خود قرار دهد. اما دانیل شریبر جوان مدیران ارشد خود را در سال 2018 میلادی در اقامتگاه صحرایی زیبایی جمع کرده بود تا خبر از فروش 57.2 میلیون دلاری‌اش بدهد، رقمی که سال پیش از آن به زحمت به 10 میلیون دلار رسیده بود و البته از تلاش بزرگ برای رسیدن به بازار اروپا. شاید آن روز مرد جوان خودش نیز باور نداشت که دو سال بعد از آن روز گرم تابستانی ارزش لیمونادی که می ساخت به 2.1 میلیارد دلار می‌رسید!

شبکه نوآفرینی پلنت

سایر مطالب وبلاگ

اشتراک گذاری

[wpbitly]